| 4/1/2022 03:15 |
Emil |
 | | מחבר: | Emil (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/01/2022 | | שעה: | 03:15:39 |
| תגידו בבקשה , האם מועצה עובדת או שכבר לא ? אני שולח מכתבים ל-liat ,
אבל אף אחד לא עונה. פתחתי פנייה במאי 2020 . בפעם אחרונה פעלות היתה ב-1 לנובמבר ומאז שקט מוכלת. מי יכול לעזור ולהגיד למי צריך לפנות ? | |
|
|
|
| 5/1/2022 09:12 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 09:12:31 |
| אמיל שלום,
יש לשלוח מיילים למחלקת הקליטה בכתובות המצוינות מטה, בצירוף מס' התלונה. מחלקת הקליטה תעביר למטפלת והיא תיצור עמך קשר.
statuscheck@consumers.org.il
doc@consumers.org.il | |
|
|
|
| 1/1/2022 19:29 |
arie |
 | | מחבר: | arie (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 01/01/2022 | | שעה: | 19:29:17 |
| רכשתי כרטיס לישראל
מספר ימים לפני הטיסה - פחות משבוע הודיעה לי החברה כי הטיסה שלי בוטלה
וכי הועברתי לטיסה היוצאת מנמל תעופה אחר מרוחק וכי הטיסה החדשה ממריאה כשלוש שעות לאחר הטיסה המקוירית
לבקשתי החברה סירבה לספק לי דרך להעברה בין נמלי התעופה
להבנתי חוק שירותי תעופה קובע כי טיסה שבוטלה בטווח של פחות מ7 ימים יש לספק לנוסע טיסה במועד שאינו עולה על שעה (ולא מדבר כלל על נמל תעופה אחר)
לאור הנסיבות- לאיזה פיצוי אני זכאי
תודה מראש | |
|
|
|
| 3/1/2022 09:08 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 09:08:21 |
| אריה שלום,
לפי חוק שירותי תעופה ולפי המתואר על ידך, אתה זכאי, על פניו, לפיצוי בתוספת הראשונה של אותו חוק.
ראשית, עליך לפנות לחברות התעופה על אודות הפיצוי לו אתה זכאי, ובמידה והדברים אינם מסתדרים, נא הגש תלונה באתרנו וננסה לעזור.
| |
|
|
|
| 3/1/2022 21:46 |
arie |
 | | מחבר: | arie (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 21:46:49 |
| ואם החברה תטען כי הביטול נעשה לאור העובדה שהמדינה הפכה לאדומה
ועקב מיעוט נוסעים הם צמצמו טיסות? | |
|
|
|
| 5/1/2022 09:10 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 09:10:38 |
| | טענה מסוג זה יכולה לעזור לשני הצדדים, בין אם לבית העסק או לצרכן. נא להגיש תלונה. | |
|
|
|
| 4/1/2022 01:04 |
Mohammed |
 | | מחבר: | Mohammed (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/01/2022 | | שעה: | 01:04:24 |
|
Hello
We are a trade finance company that uses our own credit lines to facilitate the issuance of financial guarantees like BG, SBLC, DLC and more. If our services will be of help to you, let us know so we can guide you with our process.
Mobile | WhatsApp: +19893413179
Email:mohammedahsan877@gmail.com | |
|
|
|
| 5/1/2022 09:09 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 3/1/2022 18:34 |
נחום ברנשטיין |
 | | מחבר: | נחום ברנשטיין (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 18:34:44 |
| רכשתי שולחן מזכוכית רגליים ממתכת ולאחר 3 חודשים מהרכישה הוא התנפץ לרסיסים ללא התראה מוקדמת וללא פעולה כלשהיא מצידי.
החנות מתנערת מהאחריות בטענה שאין אחריות על שולחן מזכוכית וגם בטענה שזכוכית לא מתנפצת פתאום(???)
יש לי מה לתבוע את החנות? | |
|
|
|
| 5/1/2022 09:02 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 09:02:40 |
| | נא ראה תשובה בשרשור נפרד. אין לפתוח שרשור בתנאים נוספים. | |
|
|
|
| 3/1/2022 18:34 |
נחום ברנשטיין |
 | | מחבר: | נחום ברנשטיין (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 18:34:30 |
| רכשתי שולחן מזכוכית רגליים ממתכת ולאחר 3 חודשים מהרכישה הוא התנפץ לרסיסים ללא התראה מוקדמת וללא פעולה כלשהיא מצידי.
החנות מתנערת מהאחריות בטענה שאין אחריות על שולחן מזכוכית וגם בטענה שזכוכית לא מתנפצת פתאום(???)
יש לי מה לתבוע את החנות? | |
|
|
|
| 5/1/2022 09:01 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 09:01:57 |
| | נא ראה תשובה בשרשור נפרד. אין לפתוח שרשור בתנאים נוספים. | |
|
|
|
| 3/1/2022 18:34 |
נחום ברנשטיין |
 | | מחבר: | נחום ברנשטיין (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 18:34:05 |
| רכשתי שולחן מזכוכית רגליים ממתכת ולאחר 3 חודשים מהרכישה הוא התנפץ לרסיסים ללא התראה מוקדמת וללא פעולה כלשהיא מצידי.
החנות מתנערת מהאחריות בטענה שאין אחריות על שולחן מזכוכית וגם בטענה שזכוכית לא מתנפצת פתאום(???)
יש לי מה לתבוע את החנות? | |
|
|
|
| 5/1/2022 09:00 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 09:00:55 |
| נחום שלום רב,
ראשית, לא על כל מוצר ניתן אחריות.
מנגד, במידה ואתה לא אחראי, לשיטתך, על הנזק שנגרם, הרי שיש כאן חשש לפגם מובנה מלכתחילה במוצר.
במידה והם טוענים אחרת, הרי שהם צריכים להוכיח זאת.
ניתן להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 3/1/2022 17:11 |
ירון |
 | | מחבר: | ירון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 17:11:14 |
| שלום,
במרץ 2020 נאלצנו לקטוע טיול בדרום אמריקה עם פרוץ הקורונה עקב סגירת הגבול של ארגנטינה.
הטיול נבנה ותוכנן ע"י סוכן פרטי מישראל שעבד עם חברה מקומית בארגנטינה.
מאז, כמעט שנתיים, אנחנו מנסים לקבל החזרים על החלקים שלא זכינו לממש (סדר גודל של כ2000$).
הסוכן בארץ עומד איתנו בקשר, אבל מגלגל את האחריות לרצונם הטוב ולחוקי "העולם השלישי" (כך לדבריו) של הארגנטינאים. יש סוג-של-הסכמה בינו לבין ארגנטינה על השבת כמחצית הסכום (אך טרם הושב).
שאלותינו:
1. האם ניתן להגיש תלונה באמצעותכם נגד הסוכן בארץ (למותר לציין שהכסף המקורי כבר לא בידיו)?
2. האם תיחסם בפנינו האפשרות לתבוע מהסוכן בארץ את המחצית השנייה אם נסכים לקבל את המחצית הראשונה כעת?
3. האם קיימת דרך לתבוע את הסוכנות בארגנטינה?
תודה מראש.
ירון ואורית
| |
|
|
|
| 5/1/2022 08:55 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 08:55:56 |
| ירון שלום,
1. ניתן להגיש תלונה https://www.consumers.org.il/forum/post.asp?id=156258&fid={DF15E7BD-B841-48DE-B6BD-E3E6A3E8912C}&tid=0#באמצעותנו וננסה לעזור.
2. אתם אמורים לקבל מחצית מהסכום, בהתאם לסיכום בניכם. לא תיחסם האפשרות לתבוע, כל עוד לא תקבלו את מה שהובטח לכם, לדבריך.
3. לא רק שהסוכנות היא צד ג', יהיה לך קשה עד בלתי אפשרי להביא אותם לדיון בארץ. | |
|
|
|
| 3/1/2022 16:01 |
נעמה |
 | | מחבר: | נעמה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 16:01:44 |
| שלום,
לפני מספר ימים רכשתי באתר של חברה מוכרה זוג נעליים במחיר מסוים. כשהן הגיעו, על תג המחיר היה רשום מחיר זול יותר.
האם אני זכאית לבקש זיכוי על ההפרש?
תודה רבה | |
|
|
|
| 5/1/2022 08:33 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 08:33:09 |
| נעמה שלום,
כאשר רכשת באתר החברה, המחיר ששילמת הוא המחיר שגם הופיע באתר? במידה וכן, את לא זכאית לבקש זיכוי, על פניו.
במידה והייתה הטעיה בין המחיר שהופיע בהתחלה לבין המחיר ששילמת בסוף, הרי שיש כאן חשש להפרה. | |
|
|
|
| 3/1/2022 15:21 |
רועי ש |
 | | מחבר: | רועי ש (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 15:21:58 |
| שלום,
הבאתי את האיירפודס שלי לתיקון באיידיגיטל ב24.11.
מאז כבר חודש וחצי אני לא מקבל תשובות ממוקד השירות לגבי סטאטוס התיקון.
אני בהתכתבות מתמדת איתם, אבל רק מקבל תשובה שהנושא בבירור.
1)מה הזמן המקסימאלי שמותר להם עד להשלמת התיקון?
2) מה הצעדים הבאים? לתבוע אותם?
3) אם תובעים, אז מה סכום? רק מחיר האיירפודס או גם מעבר בגלל העיכוב ועוגמת הנפש?
תודה מראש,
רועי | |
|
|
|
| 5/1/2022 08:29 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 08:29:19 |
| רועי שלום,
אין זמן מקסימאלי שנותר להם, יש זמן שהוסכם במעמד מסירת הפריט לתיקון. במידה ולא הוסכם, הרי שזה צריך להיות תוך "זמן סביר". מהו "זמן סביר"? שאלה טובה. במקרה דנן, כבר עבר יותר מחודש ולכאורה זהו לא זמן סביר, אלא אם יש צידוק מצד בית העסק באשר להתמשכות התיקון.
לפני שאתה פונה לבית המשפט, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 3/1/2022 14:05 |
אלמה |
 | | מחבר: | אלמה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 14:05:04 |
| שלום רב
נרשמתי לקורס לווי קואוצר על התפתחות אישית והתנהלות כלכלית, אחרי המון היסוסים ושיחות מצד המוכרים כולל פגישה פרונטלית ״ללא עלות״. אציין שהקורס כבר התחיל ואני הצטרפתי למפגש השלישי בעצם. יום למחרת ביקשתי לבטל גם כי הבנתי שזה לא מה שאני רוצה וגם בגלל סיבה כלכלית . הצלתי לבטל דרך ארגון ש״כל את ההלוואה שלקחתי והם בעצם עשו את הביטול מול המוסד לימודים אבל את ה400 מקדמה ששילמתי הם לא מוכנים להחזיר בטענה שזה לא מוחזר ואמרו שזה דמי רישום
זה משהו שלא נאמר בפגישה וגם לא חתמתי או ראיתי שום מסמך לגבי זה
באופן כללי גם כשביקשתי לבטל היו בערך יומיים של המון שיכנועים וניסיון שאחזור בי או שאנסה פגישות אישיות במקום הקורס גם כשאמרתי שאני לא מרוויחה מספיק בשביל זה וממש הסברתי לפרטים את המצב שלי
מרגע התשלום עד הביטול עברו בערך שלושה ימים, ולפי החוק ראיתי שהפיצוי שאני אמורה לשלם במסגרת הזמן הוא לא יותר מ100 שקל
אשמח לדעת אם זה נכון ואם באמת הם אמורים להחזיר לי את הכסף או שמותר להם לקחת את ה400
למרות כל המתרחש תודה | |
|
|
|
| 5/1/2022 08:21 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 08:21:36 |
| אלמה שלום,
באשר לקורסים שנכרתו בין הצרכן לבין בית העסק באופן פרונטאלי, כמו במקרה שלך, הרי שהביטול יעשה ב-2 תנאים מצטברים: בתוך 14 ימים מיום עשיית ההסכם ובלבד שהביטול ייעשה 14 ימים שאינם ימי מנוחה לפחות לפני מועד תחילת השירות.
במקרה כזה, דמי הביטול יהיו אכן מינימאליים: 5 אחוז מסך העסקה או 100 שקלים, הנמוך מבניהם.
הבעיה שמהמתואר על ידך, עולה כי עברת את סד הזמנים הנ"ל (הקורס כבר החל), ועל כן דמי הביטול יהיו בהתאם לחוזה שנכרת בניכם ולא כפי שתואר מעלה.
| |
|
|
|
| 2/1/2022 12:17 |
ירדן |
 | | מחבר: | ירדן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 12:17:24 |
| סגרנו חופשה לדובאי בין התאריכים 22-27.12. הייתה אפשרות ביטול חינם עד 13.12.
החלטת הממשלה להפוך את איחוד האמריויות לאדומה התקבלה בתאריך 19.12 - 3 ימים לפני מועד החופשה ו6 ימים לאחר אפשרות הביטול.
הגשנו בקשה להחזר הכסף מהחברה שדרכה סגרנו את המלון אך הם לא מוכנים להחזיר לנו את הכסף.
האם ניתן להגיש תביעה לצורך החזר הכסף? | |
|
|
|
| 2/1/2022 12:20 |
ירדן |
 | | מחבר: | ירדן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 02/01/2022 | | שעה: | 12:20:21 |
| | מדגישה שבעיית ההחזר היא על המלון ולא על הטיסות | |
|
|
|
| 3/1/2022 10:42 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 10:42:51 |
| ירדן שלום רב,
תודה על ההדגשה שמדובר במלון ולא בטיסה.
מהמתואר על ידך, עולה שרכשת חבילה כוללת, ובאם החזירו לך את הכסף על הטיסות, את אמורה, על פניו, לקבל את הכסף גם על המלון.
במידה והעניין לא מסתדר, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור.
בנוגע לטיסה, למען נוחיות כלל הצרכנים, נצרף את התשובה שענינו מהימים האחרונים לגבי הטיסה:
שאלה מצוינת, שנוגעת לכלל הצרכנים, לאור ההגבלות החדשות שהוטלו ועוד יוטלו על שלל מדינות, שיהיו בבחינות "מדינות אדומות", האסורות לכניסה.
בגלים הקודמים, היו חברות תעופה שלא הוציאו טיסות, ועל כן היה "כשל תמורה", דהיינו שילמת על שירות שכלל לא ניתן לך. במצב כזה, החברות צריכות להשיב, בין אם דרכם או דרך הסוכנות נסיעות, את מלוא התמורה ששולמה, לכל הפחות.
כיום, חברות התעופה, כפי שכתבת במקרה דנן, מוציאות טיסות ו"יהי מה". מבחינתן, אין כאן כישלון תמורה כי הטיסה יוצאת = ישנה תמורה.
לעמדתנו, יש הבדל גדול בין אי יציאה מהארץ עקב חשש מהקורונה או כל בעיה אחרת/ביטול שלא עומד בסד הזמנים של ביטול עסקה לפי חוק הגנת הצרכן. כאן מדובר בהגבלה שהוטלה לא מכבר, הגבלה שאילולא הייתה קיימת - סביר להניח שהיית טסה.
יחד עם זאת, וזה הדבר הכי חשוב: על אף שעבר הרבה זמן מאז שהמגיפה הגיחה לחיינו, בתחום התעופה, מדינת ישראל, לצערנו הרב, מתנהלת כאילו אין קורונה בנושא זה: לא חוקקו הוראות שעה/תקנות/חוקים.
על אף שיש שיאמרו שקמה לך עילת הסיכול (כי המדינה נהפכה לאדומה), יש שיטענו כי היית צריכה להיות מודעת לכך שישנה אפשרות, ולו הקלושה ביותר, שיכריזו על המדינה כאדומה.
בכל אופן, נסי להגיע עמם להסדר (דחיית/ביטול בתנאים טובים יותר וכו'), ואם לא- להגיש תלונה באתרנו.
| |
|
|
|
| 3/1/2022 10:50 |
ירדן |
 | | מחבר: | ירדן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 10:50:15 |
| | היי תודה על המענה, לא מדובר בחבילה של הכל יחד. אלא מלון וטיסה בנפרד | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:58 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:58:48 |
| | מה היה כתוב בחוזה שנכרת בניכם לגבי דמי הביטול? | |
|
|
|
| 3/1/2022 12:04 |
ירדן |
 | | מחבר: | ירדן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 12:04:45 |
| Refundable before December 13, 2021
זה מה שהיה כתוב.
הבעיה שהממשלה הפכה את איחוד האמירויות לאדומה ב19.12 שזה אחרי התאריך שבו היה אפשר לבטל ולא הייתה לנו אפשרות לטוס. | |
|
|
|
| 5/1/2022 08:07 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 08:07:21 |
| על פניו, כפי שכתבנו, קמה לך, לכאורה, עלית ה"הסיכול" בדמות החלטת הממשלה על הפיכת המדינה למדינה אדומה.
נא הגישי תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 3/1/2022 12:12 |
יובל |
 | | מחבר: | יובל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 12:12:41 |
| שלום רב,
אשמח לברר מולכם משהו. רכשנו כרטיסי כניסה אינטרנטיים לאטרקציה בחו"ל ולא קיבלנו אותם במייל עד להגעה לאתר. כאשר הגענו לאטרקציה בכניסה נאמר לנו שמדובר בעוקץ ושלחו אותנו לרכוש את הכרטיסים בכניסה מחדש. בפועל בשום שלב לא קיבלנו את הכרטיסים מהחברה הראשונה שנרכשו באינטרנט וגם לא קיבלנו החזר. רציתי לדעת האם יש משהו שניתן לעשות במצב הזה.
תודה,
יובל. | |
|
|
|
| 5/1/2022 07:59 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 07:59:44 |
| יובל שלום,
האם הרכישה נעשתה דרך אתר ישראלי או אתר מחו"ל?
במידה ודרך אתר ישראלי, הרי שיש כאן כשל תמורה וביכולתך לדרוש מהחברה ביטול עסקה (עוד לא קיבלת שירות). אתה אמור לקבל את כספך בחזרה תוך שבועיים.
במידה ודרך אתר מחו"ל, הרי שלצערנו, חוק הגנת הצרכן לא חל כאן ואתה תלוי בחסדיהם הטובים. בכל מקרה, תנסה לפנות לחברת האשראי. קח בחשבון שהם המחליטים הבלעדיים (ורוב הסיכויים שאם הכסף כבר עבר לחשבונם, הרי שסיכוי קלוש מאוד /שתקבל את הכסף חזרה). | |
|
|
|
| 3/1/2022 12:10 |
אילה אבידן |
 | | מחבר: | אילה אבידן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 12:10:34 |
| | החריגו פלסטיקה וגומיות, אבל לא מובן שאין עליהם שרות. מבחינתי שכתוב לא כולל הכוונה שאין אחריות, אבל שרות אמורים לתת. כך היה גם באחריות של היבואן הרישמי. הם לא סיפרו לי שאין להם איך להשיג את החלקים האלו | |
|
|
|
| 5/1/2022 07:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 07:53:14 |
| | פתחת שרשור נפרד וזה אסור. נא ראי תשובה בשרשור המקורי. | |
|
|
|
| 3/1/2022 12:11 |
אילה אבידן |
 | | מחבר: | אילה אבידן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 12:11:06 |
| | החריגו פלסטיקה וגומיות, אבל לא מובן שאין עליהם שרות. מבחינתי שכתוב לא כולל הכוונה שאין אחריות, אבל שרות אמורים לתת. כך היה גם באחריות של היבואן הרישמי. הם לא סיפרו לי שאין להם איך להשיג את החלקים האלו | |
|
|
|
| 5/1/2022 07:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 07:52:58 |
| | פתחת שרשור נפרד וזה אסור. נא ראי תשובה בשרשור המקורי. | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:27 |
אילה אבידן |
 | | מחבר: | אילה אבידן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:27:06 |
| | עשינונביטוח למכשירי חשמל. נאמר לנו וזה מוכר שאין אחריות על פלסטיקה ושברים, ולכן אני מבינה שעלי לשלם על החלק, אך כעת כשאני מפעילה את הביטוח הם אומרים שאין שרות בכלל, לא נותנים מענה לבעיה, ועל כן אני צריכה לחזור לחברה שהייתי מבוטחת בה קודם שהואנהיבואן הרישמי שיטפלו בי. יוצא אם כן שאני משלמת ביטוח במקום אחד וצריכה לדאוג לעצמי בכל הבעיות של פלסטיקה ושברים. אני חושבת שסו הטעיה כי בכל המקומות אמנם אין אחריות אבל יש שרות. משלמים על החלק אבל לא על הביקור טכנאי. האם זה נכון? הם לא סיפרו לי שאין להם אפשרות לתת שרות על פלסטיקה גו יות שברים וכדו... אלא רק שאין אחריות. | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:41 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:41:58 |
| אילה שלום רב,
מדבריך עולה כי האחריות של היבואן הרשמי פגה, ואת פנית לחברה אחרת על מנת להרחיב את האחריות. עסקה זו היא בבחינת "עסקת מתמשכת", שלפי חוק הגנת הצרכן, יש להם חובת גילוי כלפיך, לרבות על מה את אמורה ולא אמורה לשלם במסגרת האחריות.
בדקי את החוזה שנכרת בניכם ובמקרה הצורך, הגישי תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:51 |
אילה אבידן |
 | | מחבר: | אילה אבידן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:51:14 |
| הם החריגו פלסטיקה וגומיות, אבל לא מובן שאין עליהם שרות. מבחינתי שכתוב לא כולל הכוונה שאין אחריות, אבל שרות אמורים לתת. כך היה גם באחריות של היבואן הרישמי. הם לא סיפרו לי שאין להם איך להשיג את החלקים האלו
| |
|
|
|
| 5/1/2022 07:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 07:52:24 |
| | על פניו, הם אמורים לתת שירות. הגישי תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 3/1/2022 12:08 |
אייל |
 | | מחבר: | אייל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 12:08:03 |
| שלום
רציתי לברר אם זה חוקי שחברת הוט דורשת תוספת תשלום של 15.20₪ לחיוב חודשי לאינטרנט. אני לא מבין את זה עם התשלום עובר במלואו אליהם איך אפשר להתלונן על העמלה המיותרת הזו. מדובר בקרה של תשלום חוב. האם אפשר להגיש תביעה משפטית על כך
תודה מראש | |
|
|
|
| 5/1/2022 07:47 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 07:47:54 |
| אייל שלום,
נשמח שתחדד. האם מדובר בתשלום חוב שהצטבר עקב אי תשלום (לדוגמא) או בתוספת תשלום נלווית שלפתע הופיעה? | |
|
|
|
| 3/1/2022 10:01 |
אורטל |
 | | מחבר: | אורטל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 10:01:47 |
| שלום,
רכשתי עגלה לתינוק ב7.11 בחנות (העסקה בוצעה בחנות עצמה.)
העגלה עד היום טרם נלקחה מהחנות כי טרם ילדתי וביקשתי לקחת את העגלה רק לאחר הלידה (הליך מוכר ונהוג בכל חנויות התינוקות).
אתמול התקשרתי לחנות לבצע החלפה לעגלה אחרת שהם מוכרים, אבל צערי היא לא במלאי שלהם ואין להם צפי לכניסה למלאי, לכן ביקשתי לבטל את העסקה.
נאמר לי ע״י מנהלת החנות שלא ניתן לבטל את העסקה ואני זכאית רק לזיכוי בחנות.
אני יודעת מהחוק להגנת הצרכן שכל עוד לא קיבלתי את הטובין אז אני כן רשאית לבטל את העסקה (כמובן עם הקנס שנדרש-אשמח לדעת גם אם הוא אכן 5% מהעסקה או 100 שח-הנמוך מביניהם)
אני ממש לפני לידה, אשמח לתשובה כדי לדרוש מהם את ביטול העסקה באם הוא מגיע לי ולרכוש את העגלה שאני מעוניינת בה בחנות אחרת.
תודה רבה. | |
|
|
|
| 3/1/2022 10:35 |
אורטל |
 | | מחבר: | אורטל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 10:35:38 |
| | אם זה רלוונטי- על הקבלה מצויין- ׳חשבונית מס קבלה׳ | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:46 |
אורטל |
 | |
|
| 3/1/2022 11:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:52:07 |
| אורטל שלום,
ראשית, החלפה איננה מעוגנת בחוק.
לשיטתנו, בראייה פרו צרכנית, העסקה שלך מוגדרת כ"טובין שהזמין הצרכן וטרם סופק לו" (https://www.consumers.org.il/category/group-1). במקרה כזה, אכן דמי הביטול אמורים להיות אלו שציינת.
יהיו שיטענו שה-14 יום נחשב מרגע הרכישה, ואז סד הזמנים עבר.
אנא הגישי תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 3/1/2022 12:01 |
אורטל |
 | | מחבר: | אורטל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 12:01:30 |
| המון תודה על המענה 🙏🏻
אמלא את הפרטים עכשיו.
אני רק צריכה קודם להגיש לחנות הודעה במכתב מסודר על ביטול עסקה?
אם כן אשמח לדעת איך הדרך הנכונה בחוק לשליחת המכתב לחנות.
עד כנ הנסיונות לביטול העסקה בוצעו טלפונית. | |
|
|
|
| 5/1/2022 07:45 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 07:45:59 |
| | אין דרך נכונה לשיחת מכתב, פשוט רשמי מכתב מסודר, העיקר שהיה תיעוד לכך. | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:48 |
אביגל |
 | | מחבר: | אביגל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:48:04 |
| לפני מספר חודשים רכשתי דרך סוכנות נסיעות כרטיס טיסה לספרד לתאריך 30.12.21
יומיים לפני התאריך האמור קיבלתי הודעה מהסוכנות כי חברת התעופה ביטלה את הטיסה ועומדות לפני כמה אופציות.
להשאיר את הכסף לזכותי בחברת התעופה לשימוש עתידי היתה אחת.
והשניה אותה ביקשתי היתה לקבל החזר.
סוכנת הנסיעות אמרה שעלי לשלם 35$ דמי ביטול, שאלתי מדוע עלי לשלם מכיון שלא זאת אני שביטלתי, מצידי הייתי טסה בשמחה.
הסבירה שאלו נהלי החברה ואין לה יד בדבר, התנצלתי על שאני "עוקפת" אותה וביקשתי לדבר עם אדם בכיר יותר.
העבירה אותי למישהי בהנהלת החשבונות שמטפלת בנושא ואולי היא תוכל לפטור אותי מהתשלום.
הסברתי לאותה הגברת שהועברתי אליה שאין זאת אשמתי ואני לא חושבת שעלי לשלם דמי ביטול.
חוץ מזה שהגברת דיברה אלי בטונים גבוהים ולא נעימים... אמרה שהיא חייבת לגבות דמי ביטול מכיון שהם חובים קשיים בעקבות הקורונה ולא מרוויחים.. ושעליה לשלם לסוכנת שמטפלת בי.
הסברתי לה ששילמתי על הכרטיס בהעברה בנקאית ואני בסך הכול מבקשת שיחזירו לי את מלוא הסכום כפי שחברת התעופה החזירה להם.
שוב, דיברה בצורה לא נעימה אף שציינתי שאני ומשפחתי טסים עימם כמה שנים, ענתה שגם אם טסתי איתם 200 פעמים... עדיין דורשת ממני דמי ביטול.
יש לציין שהסכום אותו היא מבקשת עומד על 8.5% מעלות הטיסה.
רציתי לדעת האם ביכולתה לקזז דמי טיפול מכרטיס הטיסה ששילמתי ושוב, ביטול הטיסה נכפה עלי, יומיים בלבד לפני הטיסה .
בברכה ותודה
אביגל | |
|
|
|
| 5/1/2022 07:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 05/01/2022 | | שעה: | 07:44:47 |
| אביגל שלום,
על פניו, את צודקת. באם קיבלת נודע ה יומיים לפני שחברת התעופה ביטלה את הטיסה, הרי שביטול זה נעשה שלא על ידך ושלא ביוזמתך, משמע הפרץ החוזה בוצעה על ידם.
לו את היית זו שמבטלת, סביר להניח שהיו גובים ממך דמי ביטול (חלקיים או מלאים), בהתאם לחוזה שנכרת ביניכם.
עצם זה שהם חווים קשיים, לדבריה, זה לא מעניינך. את לא אמורה ל"ממן אותם". הם יכולים אולי להציע לך מגוון חלופות, אך ברירת המחדל היא, לכל הפחות, להשיב את כל כספך בחזרה.
באשר לדמי הטיפול, האם 35$ דמי הביטול שרשמת המעלה - הם למעשה "דמי טיפול"? והאם זה רשום בחוזה שנכרת ביניכם? | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:26 |
אילה אבידן |
 | | מחבר: | אילה אבידן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:26:56 |
| | עשינונביטוח למכשירי חשמל. נאמר לנו וזה מוכר שאין אחריות על פלסטיקה ושברים, ולכן אני מבינה שעלי לשלם על החלק, אך כעת כשאני מפעילה את הביטוח הם אומרים שאין שרות בכלל, לא נותנים מענה לבעיה, ועל כן אני צריכה לחזור לחברה שהייתי מבוטחת בה קודם שהואנהיבואן הרישמי שיטפלו בי. יוצא אם כן שאני משלמת ביטוח במקום אחד וצריכה לדאוג לעצמי בכל הבעיות של פלסטיקה ושברים. אני חושבת שסו הטעיה כי בכל המקומות אמנם אין אחריות אבל יש שרות. משלמים על החלק אבל לא על הביקור טכנאי. האם זה נכון? הם לא סיפרו לי שאין להם אפשרות לתת שרות על פלסטיקה גו יות שברים וכדו... אלא רק שאין אחריות. | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:42 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 6/12/2021 11:45 |
הדס |
 | | מחבר: | הדס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/12/2021 | | שעה: | 11:45:56 |
| שלום
רכשתי טיול מאורגן (טיסות, לינה, מזון, הדרכה וכניסות לאתרים) לטנזניה לי ולבתי. יממה לפני הטיסה המתוכננת הוכרזה טנזניה כמדינה אדומה והטיול בוטל.
כמובן כל התשלום כבר הועבר לחברה המארגנת.
כרגע הם מאפשרים למשתתפי הטיול להרשם לטיולים במועדים אחרים ללא תשלום נוסף אולם אני לא יכולה לצאת לטיול מכיוון שבתי מתגייסת בקרוב.
אשמח לדעת מה הזכויות שלי במקרה כזה. האם אני זכאית להחזר כספי מלא?
כרגע אני לא מצליחה לקבל מענה מהחברה והם לא לחוזרחים להודעות שאני משאירה להם (טלפוניות ומייל)
תודה
| |
|
|
|
| 8/12/2021 19:00 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/12/2021 | | שעה: | 19:00:40 |
| הדס שלום,
לו את היית מבטלת את הטיול, הרי שאת היית צריכה לשאת בעלות המלאה של הטיול או בדמי הביטול שהיו קבועים בחוזה שנכרת ביניכם.
מאחר ורשמת שהטיול בוטל שלא על ידך ולא ביוזמתך אלא מחמת המצב, הרי שהפרת החוזה נעשתה, לכאורה, ע"י הצד השני, ומשכך עליהם להשיב לך את מלוא התמורה, לכל הפחות. הם יכולים להציע לך חלופות אחרות, אך חשוב לזכור שהביטול כאמור לא נעשה מצדך ועל כן ברירת המחדל תהיה בדמות החזר כספי מלא.
במידה ואינך מצליחה לקבל מענה מהם, יש להגיש תלונה באתרנו בצירוף ההתכתבויות וכל מסמך רלוונטי אחר. | |
|
|
|
| 12/12/2021 16:19 |
הדס |
 | | מחבר: | הדס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 12/12/2021 | | שעה: | 16:19:13 |
| תודה רבה
הצלחתי לקבל תשובה מהחברה שהנושא בטיפול ואני כרגע מחכה להחזר
השאלה מה הזמן הסביר שאני אמורה לקבל את ההחזר כי כרגע אני בסוג של המתנה
תודה | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:20 |
הדס |
 | | מחבר: | הדס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:20:17 |
| שוב שלום
אשמח לקבל תשובה מה הזמן הסביר לקבלת החזר עבור ביטול הטיול ומתי עלי להגיש תלונה במידה ולא אקבל את ההחזר כנדרש
תודה | |
|
|
|
| 3/1/2022 11:28 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/01/2022 | | שעה: | 11:28:28 |
| | חודש הוא בבחינת זמן סביר. אם עבר יותר מחודש, הרי שיש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור, בטרם תפני לבית המשפט לתביעות קטנות באופן עצמאי. | |
|
|
|
|