| 20/1/2022 10:25 |
צילה |
 | | מחבר: | צילה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/01/2022 | | שעה: | 10:25:33 |
| | כשהייתי בחנות באילת ראיתי בחנות של רשת שלט שאמר שהמחירים כוללים מע"מ והמחיר ללא מע"מ יופיע בקופה. כשרציתי לרכוש בגד הייתי צריכה כל פעם לעשות חישוב של המחיר ולהוריד את המע"מ. האם החנות לא צריכה לפרסם את המחיר הנכון ללא מע"מ על התווית ? | |
|
|
|
| 20/1/2022 13:22 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/01/2022 | | שעה: | 13:22:59 |
| צילה שלום,
על פניו, את לא אמורה לעשות כל פעם חישוב, אלא זה אמור להיות בהיר ונהיר לכל. יש כאן חשש להטעיה. | |
|
|
|
| 20/1/2022 09:01 |
איילת |
 | | מחבר: | איילת (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/01/2022 | | שעה: | 09:01:48 |
| | לפני חצי שנה הזמנתי אלומיניום (עסקה בגובה 200,000 שקלים). שילמתי מקדמה של 10000 שקלים. עדיין לא עשו שום מדידות בשטח, ולא הוזמן שום חומר מצד בעל העסק. ברצוני לבטל את העסקה. האם מחובתם להחזיר לי את המקדמה? | |
|
|
|
| 20/1/2022 13:11 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/01/2022 | | שעה: | 13:11:45 |
| איילת שלום,
כיצד ביצעת את העסקה? פנים מול פנים או במכר מרחוק (טלפון/אינטרנט)? האם ההזמנה נעשתה לפי דרישות מיוחדות או כמוצר סטנדרטי כמו כמעט בכל העסקאות? | |
|
|
|
| 18/1/2022 13:19 |
תרצה |
 | | מחבר: | תרצה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 13:19:18 |
| | פתיחת גן ילדים פרטי בעקבות בידוד - הגן נכנס לבידוד כי אחד הילדים היה מאומת. הגננת הודיעה שתפתח את הגן רק עם מינימום של 6 ילדים שליליים. התשלום לא הופחת. לטענתה כל הגנים הפרטיים בחולון נוהגים כך. האם לגיטימי? | |
|
|
|
| 18/1/2022 16:19 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 16:19:09 |
| תרצה שלום,
מה רשום בחוזה שנכרת בין הגן לבין ההורים בתחילת השנה באשר להסדרים החלים בעת מגיפת הקורונה? | |
|
|
|
| 20/1/2022 07:48 |
תרצה |
 | |
|
| 20/1/2022 07:57 |
תרצה |
 | | מחבר: | תרצה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/01/2022 | | שעה: | 07:57:59 |
| הסעיפים היחידים הנוגעים לקורונה הם:
מקרה של סגר כללי עקב וירוס הקורונה הכסף יוחזר להורים מהיום הראשון של הסגר
במקרה של בידוד אישי או של הגן, חיוב התשלום של הגן ימשיך כרגיל ללא החזר כספים
אשמח לשמוע את תשובתכם. | |
|
|
|
| 20/1/2022 13:01 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/01/2022 | | שעה: | 13:01:20 |
| עמדת המועצה היא שאכן במקרה של סגר כללי הכסף יוחזר להורים.
יש כאן כשל תמורה- הגן סגור ואי אפשר להגיע.
טענתה של הגנים הפרטיים בחולון נוהגים כך לא רלוונטית כי לכל גן פרטי יכול שיהיה חוזה משלו באשר למקרים פרטניים.
הגן כרגע סגור לגמרי? אם כן הרי שיש כאן לכאורה סוג של כשל תמורה.
יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 19/1/2022 14:55 |
עידן |
 | | מחבר: | עידן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 14:55:30 |
| שלום יש לי שאלה
יש אתר ישראלי
https://il.bidspirit.com/
שמנהל מכירות פמביות של בתי מכירות למוצרים בעיקר משומשים עתיקות ופריטי אספנות.
כל התנהלות המכירה היא במטבע דולר אמריקאי והמחיר במכרז לא כולל עמלות
כך שמציע לא יודע מה המחיר הסופי שהוא ישלם (ללא משלוח).
בדרך כלל יש עמלת בית המכירה 17-20% אבל זה לא חלק מהמחיר של ההצעה של המוצר.
לדעתי לפי החוק הם אמורים לנהל את המחיר של המכירה בשקלים ומחיר כולל עמלות.
| |
|
|
|
| 19/1/2022 16:14 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 16:14:20 |
| עידן שלום רב,
מתיאורך עולה כי יש כאן לכאורה הטעיה בנוגע לאי הצגת המחיר הכולל ולהצגת המחיר במטבע זר.
האם לבסוף ביצעת את העסקה? | |
|
|
|
| 19/1/2022 20:14 |
עידן |
 | | מחבר: | עידן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 20:14:08 |
| | כן אבל זה דבר קבוע , יש מכירות כל יום כמעט שמתבצע בדולר ובלי עמלת מכירה שכלולה במחיר המוצג. | |
|
|
|
| 20/1/2022 12:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/01/2022 | | שעה: | 12:52:04 |
| על פניו ישנו חשש להטעיה בשני רכיבים:
1)הצגת מחיר כולל
2)חובת הצגת מחיר במטבע ישראלי
באפשרותך להגיש תלונה באתר המועצה הישראלית לצרכנות (בצירוף מסמכים) וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 20/1/2022 12:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/01/2022 | | שעה: | 12:52:12 |
| על פניו ישנו חשש להטעיה בשני רכיבים:
1)הצגת מחיר כולל
2)חובת הצגת מחיר במטבע ישראלי
באפשרותך להגיש תלונה באתר המועצה הישראלית לצרכנות (בצירוף מסמכים) וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 19/1/2022 15:25 |
קובי |
 | | מחבר: | קובי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 15:25:35 |
| ביום שלישי בבוקר (18.1.22) התפוצצו דודי שמש רבים בירושלים מחמת הקרה. באותו יום הלכתי לחנות "גידי חום (עמק רפאים 37 י-ם). ביקשתי לרכוש פקק נחושת לדוד, ומכרו לי פקק כזה במחיר של 40 ש"ח. לאחר שערכתי בירור בין חברים, הבנתי שמדובר במחיר גבוה במיוחד עבור מוצר שמחירו בין 5 ל-15 ש"ח. בשביקשתי כעבור 14 שעות להשיבו, המוכר סרב. כשאמרתי לו שזה מנוגד לחוק, הוא ענה לי ש"הוא לא עובד לפי המועצה לצרכנות".
האם זו עילה לביטול עסקה? | |
|
|
|
| 19/1/2022 16:07 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 16:07:05 |
| קובי שלום רב,
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) מדברת על כך שזכות הביטול מתייחסת למוצרים ששווים 50 ש"ח ומעלה. | |
|
|
|
| 20/1/2022 09:58 |
קובי |
 | | מחבר: | קובי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/01/2022 | | שעה: | 09:58:56 |
| אז למה יש לכם באתר
מכתב למדריך מס' 2 – המוצר סופק מחירו פחות מ- 50 ₪, 14 הימים טרם חלפו. | |
|
|
|
| 20/1/2022 11:29 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 20/01/2022 | | שעה: | 11:29:49 |
| ככל הנראה קראת על מדריך לעסקת רוכלות.
במכר פרונטלי (בבית העסק) חלות תקנות ביטול עסקה.
התקנות קובעות כי במוצר שערכו נמוך מ50 ש"ח אין זכות ביטול.
| |
|
|
|
| 18/1/2022 10:47 |
רנן |
 | | מחבר: | רנן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 10:47:49 |
| שלום רב,
אני יודע שזה לא אמור להיות המקום לשאלות כאלה, אבל אני אובד עצות.
לפני כמעט שבוע שלחתי אליכם פניה וגם שלחתי מסמכים קשורים באימייל. קיבלתי אימייל עם בקשה להוסיף מסמך שאני די בטוח שכבר צירפתי, אך בקשותיי להסבר לא נענו כבר מעל שבוע ואני לא מצליח ליצור אתכם קשר לא דרך אימייל ה-statuscheck ולא דרך הטלפון, כך שאין לי מושג מה באמת קורה עם הפניה שלי. אני מתחיל לחשוש שמסיבה כלשהיא האימיילים שלי לא מגיעים אליכם. באיזה דרך אני יכול לבדוק זאת אם אימיילים וטלפונים לא עובדים? | |
|
|
|
| 18/1/2022 10:48 |
רנן |
 | | מחבר: | רנן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 10:48:38 |
| | מצטער, התכוונתי בהתחלה ללפני כמעט שבועיים | |
|
|
|
| 18/1/2022 15:32 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 15:32:18 |
| רנן שלום רב,
ראשית, מהו מס' פנייתך?
במידה ואין לך מספר פנייה אנא כתוב לנו מייל או טלפון אותו ציינת בפנייתך על מנת שמחלקת הקליטה שלנו תוכל לבדוק. | |
|
|
|
| 18/1/2022 15:37 |
רנן |
 | | מחבר: | רנן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 15:37:02 |
| | מספר הפניה שלי הוא 926030, תודה על זמנכם | |
|
|
|
| 18/1/2022 16:24 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 16:24:01 |
| | התלונה נפתחה ב-5.1 והיא בטיפול. יש ליצור קשר במייל עם מחלקת הקליטה (בכתובת doc@consumers.org.il) בו אתה מבקש שתעביר מייל זה למטפלת שלך על מנת שתיצור עמך קשר. | |
|
|
|
| 18/1/2022 23:57 |
רנן |
 | | מחבר: | רנן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 23:57:00 |
| תודה, אבל האם הם קיבלו את המסמכים ששלחתי לכתובת doc@consumers.org.il ב-6 לינואר? חלק מהבעיה היא שאני לא קיבלתי שום אישור שהאימיילים שלי התקבלו אצל מישהם. כששלחתי שאלה ל-statuscheck@consumers.org.il בקשר לאופן שליחת המסמכים הם ענו די מהר עם המידע הנחוץ, אבל כששאלתי אותם אחר כך אם המסמכים התקבלו לא קיבלתי תשובה.
אני כמובן עדיין אעשה מה שהצעתם. | |
|
|
|
| 19/1/2022 15:39 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 15:39:17 |
| | ברגע ששלחת מסמכים, חזקה שהם קיבלו. הם פשוט לא מגיבים לכל אחד. | |
|
|
|
| 19/1/2022 15:39 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 15:39:51 |
| | תיקון: לא מגיבים לאף אחד כי לא צריך, זה מועבר למטפל ישירות. | |
|
|
|
| 19/1/2022 16:53 |
רנן |
 | |
|
| 19/1/2022 13:14 |
סאלח מסארווה salach081281@gmail.com |
 | | מחבר: | סאלח מסארווה salach081281@gmail.com (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 13:14:05 |
| | לגבי אחריות המוצר כתוב שנתיים שואב דייסון אומרים אין אחריות על חלקים של המוצר אבל כל השואב חלקים אז על מה יש אחריות בדיוק יש עוד חצי שנה יש אחריות טלפון שלי 0527024760 אמייל salach081281@gmail.com | |
|
|
|
| 19/1/2022 16:04 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 19/1/2022 13:08 |
סאלח מסארווה |
 | | מחבר: | סאלח מסארווה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 13:08:13 |
| | לגבי אחריות המוצר כתוב שנתיים שואב דייסון אומרים אין אחריות על חלקים של המוצר אבל כל השואב חלקים אז על מה יש אחריות בדיוק יש עוד חצי שנה יש אחריות טלפון של 0527024760 אמייל salach081281@gmail.com | |
|
|
|
| 19/1/2022 16:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 16:03:25 |
| סלאח שלום רב,
יש לבחון את תעודת האחריות שסופקה עם המוצר.
במידה ויש לך חצי שנה של אחריות- צריך לבדוק מה האחריות כוללת.
| |
|
|
|
| 19/1/2022 11:25 |
שירה |
 | | מחבר: | שירה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 11:25:07 |
| | מבקשת לברר האם חובה שיהיה בסופרמרקט משקל "חופשי" לצרכן לשקול מוצרים כגון פירות וירקות או כאלו שאינם מכילים תווית משקל, טרם הקניה? כי נתקלתי בסופרים שיש ובכאלה שאין. תודה | |
|
|
|
| 19/1/2022 16:01 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 16:01:07 |
| שירה שלום רב,
תיקון מספר 51 לחוק הגנת הצרכן מחייב את בתי העסק להציב מכשיר שקילה מכר טובין לפי משקל.
התיקון התקבל בשנת 2017- חובה להציב לפחות מכשיר שקילה תקין אחד ובלבד ששטח המכירה של מקום העסק הוא לפחות 300 מטרים ובתנאי שמדובר במוצר שלא ניתן עבורו שירות שקילה (קצביה/ מעדניה).
https://www.chamber.org.il/media/156027/2627.pdf
| |
|
|
|
| 18/1/2022 09:44 |
בת אל |
 | | מחבר: | בת אל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 09:44:49 |
| | שלום , אנו קבוצה של 25 בנות שטסנו דרך מארגנת טיולים . בחזרה לארץ רצינו לבצע דרך חברת התעופה תוספת מזוודה - לעשות זאת עצמאית מאחר והמחיר נמוך יחסית ממה שהסוכנת רצתה . אך לצערנו הרב היא נעלה אותנו עם קוד שלא ניתן לעשות עצמאית אך ורק דרכה על מנת שהיא תוכל לקחת עמלה על כל נוסעת. ברצוני לדעת האם הדבר חוקי ? האם היא יכולה לכבול אותנו ? אנו הזמנו טיסה+מלון וסיורים אך לא נרשם שום דבר בנוסף לתוספת משקל שאנו מחוייבים לעשות רק דרכה. אשמח למענה | |
|
|
|
| 18/1/2022 15:16 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 15:16:05 |
| בת אל שלום רב,
עולה חשש לכאורה לפגיעה בחופש ההתקשרות ושהדבר אינו חוקי.
לדברייך אף הדבר אינו צוין בחוזה עליו חתמת (גם לו הייתה כותבת זאת- יש חשש לתנאי מקפח בחוזה אחיד).
נשמח להבין מה מנע ממך לפנות לחברה התעופה בדרישה לתוספת מזוודה(בין אדם בדלפק פיזית או לפני במכר מרחוק)? | |
|
|
|
| 19/1/2022 08:29 |
סימה |
 | | מחבר: | סימה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 08:29:17 |
| | לא היה ניתן לגשת לחברת תעופה מאחר והיא נעלה אותנו עם קוד שרק דרכה אפשר לקבל את השירות לתוספת מזוודה . לטענתה אסור לה לתת קוד גישה מאחר ואני יהיה חשופה לראות את הכרטיסים שהיא הזמינה לכלל הקבוצה (לדעתי לא רצתה שנראה את עלות הכרטיסים ולכן לא נתנה לנו את הקוד גישה) ובעקבות כך היינו כבולות דרכה וצריכות לשלם לה עמלה עבור השירות הזה שיכולנו לעשות אותו עצמאית ולא דרכה. אנו הזמינו את הטיול המאורגן שכלל סיורים/טיסות/מלונות וכו.. אך לא נרשם כלל וכלל על תוספת מזוודה שאנחנו חייבות לעשות דרכה. מטיסות קודמות מעולם לא נתקלתי בבעיה זו את השירות הזה עשיתי עצמאית דרך אתר חברת התעופה ולא דרך סוכן שיקח גם עמלה דבר שיכולה לעשות לבד. היא ממשיכה לטעון שמותר לה לקחת עמלה כמה שהיא רוצה כי זה שוק פרוץ ובנוסף מותר לה לא לתת קוד גישה . לדעתנו זה שיא החוצפה לכבול את הבנות לקבל שירות שלא הוסכם מראש. תודה על המענה . סימה | |
|
|
|
| 19/1/2022 15:56 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 15:56:19 |
| לכאורה מדובר בכבילה שאינה חוקית.
באפשרותך להגיש תלונה באתר המועצה וננסה לסייע. | |
|
|
|
| 19/1/2022 06:32 |
טלי |
 | | מחבר: | טלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 06:32:47 |
| שלום רב,
אבקש לברר אתכם-האם זה חוקי שרשת חנויות (במקרה זה טרקלין חשמל) לא מכבדת ברכישה אחת של מוצר שימוש בכרטיס ביימי במקביל לכרטיס מועדון שמעניק הנחות? ביחד בשבילך/אקסטרה ממברס. אחדד: כרטיס המועדון מעניק 25% הנחה וניתן להשתמש בו רק על מחצית מהסכום, אך הביימי לא (100% מערך הכסף מנוצל). תודה | |
|
|
|
| 19/1/2022 15:54 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 19/1/2022 06:32 |
טלי |
 | | מחבר: | טלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 06:32:40 |
| שלום רב,
אבקש לברר אתכם-האם זה חוקי שרשת חנויות (במקרה זה טרקלין חשמל) לא מכבדת ברכישה אחת של מוצר שימוש בכרטיס ביימי במקביל לכרטיס מועדון שמעניק הנחות? ביחד בשבילך/אקסטרה ממברס. אחדד: כרטיס המועדון מעניק 25% הנחה וניתן להשתמש בו רק על מחצית מהסכום, אך הביימי לא (100% מערך הכסף מנוצל). תודה | |
|
|
|
| 19/1/2022 15:54 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 15:54:29 |
| טלי שלום רב,
הדבר תלוי מדיניות כפי שפורסמה באתר בית העסק. | |
|
|
|
| 19/1/2022 01:06 |
ניצן |
 | | מחבר: | ניצן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 01:06:09 |
| היי נרשמתי לקורס ולפני התחלתו חליתי בקורונה.
האם ניתן לבטל את הקורס? שילמתי מקדמה והם לא מוכנים להחזיר את המקדמה
| |
|
|
|
| 19/1/2022 15:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 15:52:22 |
| ניצן שלום,
כיצד נרשמת לקורס? פנים מול פנים או דרך הטלפון/אינטרנט.
באיזה קורס מדובר? פרונטלי או אונליין שכבר נחשפת לתכניו?
מתי נרשמת ומתי ביקשת לבטל? מבחינת תאריכים. | |
|
|
|
| 19/1/2022 00:14 |
אסף |
 | | מחבר: | אסף (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 00:14:52 |
| שלום רב
הזמנתי אמבטיה עומדת (פריסטנדינג) מחברת קרמיקה לפני כמה חודשים ושילמתי עליה מראש את כל הסכום, עבור בית בבניה.
נאמר לי שהאמבטיה זמינה ובמלאי ושארצה אותה אתקשר והיא שמורה לי.
כרגע אני מבקש שהאמבטיה תגיע אליי והתשובה שקיבלתי היא שאין אותה במלאי וגם אם תהיה בעתיד זה עוד חודשיים.
מאז ששילמתי על המוצר ועד היום התקשר הספק 3 פעמים לשאול מתי אני רוצה את המוצר ואמרתי לו סוף ינואר.
נגרם לי עגמת נפש גדולה שכן לא ניתן להתקין ריצוף בנקודות מסוימות במקלחת ללא האמבטיה דבר שמעכב אותי מאוד בכניסה לבית החדש, כמו כן האם זה תקין שאני רוצה שיספקו את האמבטיה ונטען שאין אותה כרגע במלאי?
מה באפשרותי לעשות ? ואיזה פיצוי ניתן לקבל?
| |
|
|
|
| 19/1/2022 15:52 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 15:52:08 |
| אסף שלום רב,
מתיאורך עולה כי מדובר במוצר סטנדרטי (לא לפי מידות ולא לפי דרישות מיוחדות), משכך עומדת לך הזכות לבטל בין אם רכשת פנים מול פנים (ביטול רכישת טובין שלא סופק לצרכן) ובין אם קנית במכר מרחוק (כל עוד לא קיבלת את המוצר).
ביכולתך לדרוש ביטול ללא דמי ביטול כי יש כאן הטעיה לגבי מועד האספקה (לכאורה).
באשר לעניין עגמת נפש ופיצויים- עניין זה מסור אך ורק לבית המשפט לת"ק והמועצה לצרכנות לא מטפלת בזה.
במידה והעניין לא מסתדר באפשרותך להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 18/1/2022 20:07 |
עומר |
 | | מחבר: | עומר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 20:07:58 |
| שלום,
רכשתי לפני כ4 ימים מתקן גירוד/בית עץ לחתול.
המוכר הסביר כי כדאי לקנות גם חומר שמשפריצים על המתקן וגורם לחתול לעלות עליו. החתול שלי לא אהב את המתקן ולא התקרב אליו ולו פעם אחת אך כן עשיתי כפי שהמוכר אמר והשפרצתי עליו מספר פעמים עם החומר.
בניסיון להחזיר את המתקן היום לחנות, בעל החנות לא הסכים לקבל חזרה את המתקן בשטענה שהושפרץ עליו החומר ושכעת אין לו איפה לשים אותו בחנות מבלי שיעלו עליו חתולים שנכנסים לטייל בחנות ושהם יהרסו אותו. יש לציין שבו בעת היה חתול בחנות שלא התקרב למתקן שהבאתי איתי ועמד בצד. המתקן הגיע במשלוח מורכב וללא כל אריזה. בנוסף אמר המוכר שבלי קשר אין אצלו בחנות שום חוק על החזרת מוצרים שכאלה ובפרט על מוצר שנקנה במבצע.
אשמח לדעת האם יש פה עילה לתביעה או שעצם ההשפרצה על המתקן נחשבת שימוש בו (אין שום סימן של שימוש על המתקן או שמשהו הושפרץ עליו) והאם החוק לצד המוכר.
תודה מראש | |
|
|
|
| 19/1/2022 15:45 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 15:45:24 |
| עומר שלום,
כיצד קנית את המוצר? לו קנית פנים מול פנים, הרי שזכות הביטול אבדה לך ברגע שביצעת שימוש במוצר ולו הקטן ביותר.
אנו מניחים שלפי המתואר על ידך ביצעת את העסקה במכר מרחוק (טלפון/אינטרנט).
במצב דברים זה ובמידה והמתקן סטנדרטי (לא הזמנה מיוחדת) הרי שעומדת לך הזכות לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר.
שים לב שבית העסק יכול לתבוע את נזקיו (במידה ונגרמו כאלה).
לפני פנייתך לבית המשפט אנו מציעים לפנות למוכר בכתב ולדרוש ביטול עסקה והשבת הכספים תוך 14 ימים קלנדריים. | |
|
|
|
| 18/1/2022 12:21 |
בר |
 | | מחבר: | בר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 12:21:05 |
| שלום רב,
אני אזרחית ותיקה, בת 62. רכשתי הליכון ספורט בשיחת טלפון שקיימתי עם מוכר מחברה שמספקת מכשירי ספורט. העלות היא 2900 ש"ח. ביום ההובלה וההתקנה, המוביל שסיפק לי את ההליכון הרכיב אותו בביתי אך בוצעה בעיה בהרכבה (ההליכון מרעיש ומשטח הריצה יורד אך ורק אם אני מתאמצת להורידו בכוח). התקשרתי לחברה שרכשתי ממנה על מנת לקבל החזר מלא ולהחזיר אליהם את המוצר, אך הם מתעקשים להגיע ולבדוק את הבעיה. סירבתי לכך, וביקשתי להחזיר את המוצר ולקבל החזר. תשובתה הסופית של החברה היא שאם אני מעוניינת להחזיר את ההליכון הם יגבו ממני תשלום על ההובלה בגובה של 400 שקלים, בתוספת דמי ביטול של 100 שקלים. כשפניתי לרשות להגנת הצרכן אמרו לי שדרישת התשלום שלהם בגובה 400 ש"ח היא בניגוד לחוק, אך אכן ישנו תשלום ביטול שהוא 5% או 100 ש"ח מסך העסקה. אני מבינה את עניין התשלום של 5% (למרות שההליכון לא פועל בצורה תקינה וזו אשמתם), אבל דרישת התשלום של 400 ש"ח על משלוח היא נטל רב עבורי (ובניגוד לחוק - כפי שנמסר לי מטעם הרשות להגנת הצרכן). אני אישה מבוגרת שחיה לבד ומשתכרת במשכורת מינימום. אשמח לקבל מיכם מענה לפנייתי. אני מנסה ליצור עמכם קשר בטלפון אך אין מענה. אודה לכם אם תוכלו לעזור לי. | |
|
|
|
| 18/1/2022 16:11 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 16:11:02 |
| בר שלום רב,
ראשית, לפי חוק הגנת הצרכן ההגדרה של אזרח ותיק היא גיל 65 לשני המינים.
במידה ואת רוצה לבטל עקב הפגם הנטען עלייך לאפשר להם לבדוק האם אכן קיים פגם ואז תקבלי החזר מלא ללא דמי ביטול.
במידה ולא תאפשרי להם לבדוק אם אכן המוצר פגום- תשלמי דמי ביטול בשיעור של 5% או 100 ש"ח הנמוך מביניהם. | |
|
|
|
| 18/1/2022 17:48 |
בר |
 | | מחבר: | בר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 17:48:59 |
| החל מינואר 2022 גיל הפרישה לנשים מועלה בהדרגה מ-62 ל-65, אך ברשותי תעודת אזרח ותיק כי הגעתי לגיל 62 באוקטובר.
כפי שציינתי בהודעה, אין לי בעיה לשלם 5% או 100 שקלים מסך העסקה, אך החברה דורשת דמי ביטול בסכום של 500 שקלים אחרת לא יאספו ממני את המכשיר. | |
|
|
|
| 19/1/2022 15:38 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 15:38:07 |
| ראשית, לעניין חוק הגנת הצרכן ההתייחסות היא לגיל 65 לשני המינים כך שמה שכתבת איננו רלוונטי (וזאת בהתאם לסעיף 14 ג' 1 (א) לחוק הגנת הצרכן).
כפי שכתבנו עלייך להוכיח פגם על מנת להימנע מתשלום דמי ביטול.
במידה ולא תוכיחי- יהיה עלייך לשלם דמי ביטול של 5% או 100 ש"ח הנמוך מביניהם ולהחזיר את המוצר/ לשאת בעלויות ההובלה.
באפשרותך להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור.
| |
|
|
|
| 18/1/2022 09:55 |
טל |
 | | מחבר: | טל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 09:55:57 |
| היי, שלחתי דרך הדואר למעבדת מחשבים זיכרון נייד פגום, על מנת שינסו לשחזר את התוכן (היה בו לא מעט כזה), המוצר הגיע אליהם, הם אמרו שהוא לא ניתן לתיקון, ושלחו אותו בחזרה
הוא לעולם לא הגיע אליי. הם טענו שהם שלחו אותו דרך הדואר, והוא אבד להם. לא קיבלתי מספר מעקב או משו דומה.
מה הזכויות שלי במקרה הזה? האם אני זכאי לפיצוי? | |
|
|
|
| 18/1/2022 15:25 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 15:25:13 |
| טל שלום רב,
מי טוען שאבד דבר הדואר- דואר ישראל/ השולח?
באשר לאי קבלת מספר מעקב, החברה הייתה צריכה לדאוג לשלוח בדואר רשום ולא בדואר רגיל וכמובן לספק לך מספר מעקב.
ניתן לפנות לדואר ישראל ולספק אינדיקציה כי דבר הדואר אכן נשלח.
אנו מציעים לקרוא את סעיף 1 לתקנות הדואר (היקף האחריות לדברי דואר פנים).
אם האשמה היא בדואר- אנא פנה לדואר ישראל ולרגולטור שלו, משרד התקשורת (במייל שכתובתו pniot@moc.gov.il) ואם זה לא מגיע לפתרון ניתן לפנות בדישה לפיצוי מדואר ישראל בהתאם לתקנות.
אם האשמה היא בחברה- אנא הגש תלונה לגופים שהוזכרו מעלה ובמקביל אלינו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 18/1/2022 17:23 |
טל |
 | | מחבר: | טל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 17:23:25 |
| היי תודה על התשובה.
החברה לא סיפקה לי מספר מעקב, כנראה שהם לא שלחו את זה בדואר רשום. כמי כן, החברה טענה שהם שלחו את זה וכי זו בעיה של הדואר
באיזשהו שלב הם ניתקו מגע ואמרו שאם יהיה חדש "יודיעו לי"
כרגע אין לי מס מעקב או אישזהי הוכחה לדבר דואר שנשלח. כך שאין אפשרות לפנות לדואר ישראל לגבי דבר דואר ספציפי | |
|
|
|
| 18/1/2022 17:23 |
טל |
 | | מחבר: | טל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 17:23:41 |
| היי תודה על התשובה.
החברה לא סיפקה לי מספר מעקב, כנראה שהם לא שלחו את זה בדואר רשום. כמי כן, החברה טענה שהם שלחו את זה וכי זו בעיה של הדואר
באיזשהו שלב הם ניתקו מגע ואמרו שאם יהיה חדש "יודיעו לי"
כרגע אין לי מס מעקב או אישזהי הוכחה לדבר דואר שנשלח. כך שאין אפשרות לפנות לדואר ישראל לגבי דבר דואר ספציפי | |
|
|
|
| 19/1/2022 15:34 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 19/01/2022 | | שעה: | 15:34:24 |
| | נא הגש תלונה על השולח כפי שנכתב מעלה. | |
|
|
|
| 16/1/2022 14:42 |
אייל גרוסי |
 | | מחבר: | אייל גרוסי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 16/01/2022 | | שעה: | 14:42:57 |
| | הי, הזמנתי מוצר חשמלי לפני חודשיים ושילמתי בתוי קניה (ביי מי). מאחר ולא קיבלתי את המוצר, ביטלתי את העסקה וביקשתי החזר כספי (בתוים כפי ששילמתי בהזמנה או במזומן). החנות (שקם אלקטריק) נתנה לי זיכוי לקניה ברשת (המוצר כאמור לא סופק לי). נא עזרתכם, תודה! | |
|
|
|
| 17/1/2022 08:49 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/01/2022 | | שעה: | 08:49:47 |
| אייל שלום,
כיצד בוצעה העסקה? צורה פרונטלית או במכר מרחוק? | |
|
|
|
| 17/1/2022 10:35 |
אייל |
 | | מחבר: | אייל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/01/2022 | | שעה: | 10:35:00 |
| | פרונטלית וכאמור לא קיבלתי את המוצר (המתנתי חודשיים). אני מעוניין בהחזר כספי בתוי קניה כפי שהיו לי, כך שאוכל לקנות במקומות שונים (ולא אהיה מחויב לחנות שלא סיפקה לי את המוצר) ואם אין אפשרות אז מזומן. | |
|
|
|
| 17/1/2022 13:56 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/01/2022 | | שעה: | 13:56:56 |
| אייל שלום רב,
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) קובעות כי לא ניתן לבטל עסקה שבוצעה בתווי קנייה.
קיימת הטעיה לעניין מועד האספקה ולכן נשאלת השאלה האם הגבילו אותך בזיכוי? | |
|
|
|
| 17/1/2022 13:57 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/01/2022 | | שעה: | 13:57:05 |
| אייל שלום רב,
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) קובעות כי לא ניתן לבטל עסקה שבוצעה בתווי קנייה.
קיימת הטעיה לעניין מועד האספקה ולכן נשאלת השאלה האם הגבילו אותך בזיכוי? | |
|
|
|
| 17/1/2022 23:09 |
אייל |
 | | מחבר: | אייל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 17/01/2022 | | שעה: | 23:09:01 |
| | קיבלתי זיכוי לרכישה בחנות. אם כלל לא קיבלתי מוצר, לא ברור לי מדוע אינני יכול לקבל זיכוי באותו אמצעי בו שילמתי (כלומר בתוי קניה שאינם מגבילים אותי ברכישה בחנות מסוימת). לא ברור לי מה "פשעי" והיכן טעיתי כאשר הזמנתי, שילמתי מקדמה, המתנתי בסבלנות חודשיים תמימים בסופם לא סופק לי המוצר וכעת אני גם מחויב לקנות בחנות שכאמור לא נתנה לי שירות מלכתחילה. מה ההגיון החוקי שעומד כאן; מדוע תוים אינם שווים כסף, או אשראי או כל אמצעי תשלום אחר? | |
|
|
|
| 18/1/2022 07:33 |
אייל |
 | | מחבר: | אייל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 07:33:23 |
| 1. אינני יודע אם הגבילו אותי בזיכוי מבחינת התוקף כיוון שהביטול נעשה טלפונית ואינני מחזיק בזיכוי בידיי.
2. חשוב לי לציין שבמועד ההזמנה ועד נכון לרגע זה, המוצר כביכול קיים במלאי (כך מופיע באתר); עם זאת, משך התקופה בה המתנתי לאספקת המוצר נאמר לי מס' פעמים (כולל במועד הביטול) כי המוצר אינו ברכש (כלומר הוא בכלל לא ברשימת המוצרים שאמורים להיכנס שוב למלאי). האין זו הטעיה לכשעצמה וזאת בידיעה שכך (במידה וארצה לבטל את העסקה) אהיה "שבוי" שלהם ואהיה חייב לקנות מוצר כלשהו אצלם ברשת. | |
|
|
|
| 18/1/2022 14:30 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 14:30:34 |
| אנו מציעים לפתוח תלונה באתר המועצה לצרכנות דרך הקישור המצורף וננסה לסייע:
https://www.consumers.org.il/category/complaint-form
| |
|
|
|
| 19/1/2022 09:47 |
אייל |
 | |
|
| 18/1/2022 12:12 |
טל |
 | | מחבר: | טל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 12:12:03 |
| שלום לכם אנשים יקרים,
אתמול, הזמנתי טכנאי לבדיקת ותיקון מייבש הכביסה שלנו שלא עבד. הגעתי אליו דרך הרשת אחרי שלושה טלפונים שדגתי שם והוא היה הכי פנוי להגיע. האמת שכבר בשיחת הטלפון אי נוחות התעוררה. אבל לא הקשבתי לעצמי. הבן קצין צנחנים יש גם חייל בודד שמכבסת עבורו...ו זה חורף חייבת מייבש. אנחנו גרים בהוד השרון.
הוא איבחן שהבעיה היא כרטיס חכם של מכונת הייבוש של AEG.
אמר שנוסע לחבר ברעננה לקנות ממנו כרטיס חכם ואמר שהעלות 1000 שח לפני מע''מ. שיחה קצרה בה שיכנע אותי שממש כדאי להשקיע במכונה הזו. שאין כאלה טובות וכו'.
כשחזר, ביקשתי לראות את הכרטיס, מיהר מיהר לא הראה , שאלתי חדש או משופץ...מילמל משהוא ופתר אותי עם מלל רב (יש לו כושר ביטוי גבוה והוא מהיר וגם כושר שכנוע רב כי שכנע אותי לרכוש ממנו עגלה למכונת הכביסה בעלות של 450₪ ועשה הנחה ל400₪.
סהכ שילמתי 1638₪ כולל מע''מ. על תיקון הכרטיס והעגלה.
הבוקר, גלשתי ברשת לבדוק מחירים ונדהמתי.
עבד עלי בענק.
מחיר ממוצע של החלפת כרטיס 645 שח כולל מע''מ
מחיר עגלה בדיוק זו שמכר לי 249 שח. כולל מע''מ.
כלומר הטכנאי עקץ בסכום של מעל 700 שח.
אנא מכם- למי אני פונה? רק ההפרש הזה זה מחיר של שלושה טיפולים לבתי נכה 100אחוז...
האם כדאי לפנות אליו ישירות ולבקש שיחזיר את הסכום העודף שקיבל? מה אתם מציעים | |
|
|
|
| 18/1/2022 16:07 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 18/1/2022 12:10 |
טל |
 | | מחבר: | טל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 12:10:04 |
| שלום לכם אנשים יקרים,
אתמול, הזמנתי טכנאי לבדיקת ותיקון מייבש הכביסה שלנו שלא עבד. הגעתי אליו דרך הרשת אחרי שלושה טלפונים שדגתי שם והוא היה הכי פנוי להגיע. האמת שכבר בשיחת הטלפון אי נוחות התעוררה. אבל לא הקשבתי לעצמי. הבן קצין צנחנים יש גם חייל בודד שמכבסת עבורו...ו זה חורף חייבת מייבש. אנחנו גרים בהוד השרון.
הוא איבחן שהבעיה היא כרטיס חכם של מכונת הייבוש של AEG.
אמר שנוסע לחבר ברעננה לקנות ממנו כרטיס חכם ואמר שהעלות 1000 שח לפני מע''מ. שיחה קצרה בה שיכנע אותי שממש כדאי להשקיע במכונה הזו. שאין כאלה טובות וכו'.
כשחזר, ביקשתי לראות את הכרטיס, מיהר מיהר לא הראה , שאלתי חדש או משופץ...מילמל משהוא ופתר אותי עם מלל רב (יש לו כושר ביטוי גבוה והוא מהיר וגם כושר שכנוע רב כי שכנע אותי לרכוש ממנו עגלה למכונת הכביסה בעלות של 450₪ ועשה הנחה ל400₪.
סהכ שילמתי 1638₪ כולל מע''מ. על תיקון הכרטיס והעגלה.
הבוקר, גלשתי ברשת לבדוק מחירים ונדהמתי.
עבד עלי בענק.
מחיר ממוצע של החלפת כרטיס 645 שח כולל מע''מ
מחיר עגלה בדיוק זו שמכר לי 249 שח. כולל מע''מ.
כלומר הטכנאי עקץ בסכום של מעל 700 שח.
אנא מכם- למי אני פונה? רק ההפרש הזה זה מחיר של שלושה טיפולים לבתי נכה 100אחוז...
האם כדאי לפנות אליו ישירות ולבקש שיחזיר את הסכום העודף שקיבל? מה אתם מציעים | |
|
|
|
| 18/1/2022 15:54 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 18/01/2022 | | שעה: | 15:54:28 |
| טל שלום רב,
בטרם תגישי אלינו תלונה באתר (בצירוף כל הפרטים של בית העסק כולל מיילים). כדאי שתפני אליו ישירות ותדרשי את פער המחירים.
אנו ננסה לסייע אך נציין כי את סקר השוק היה עלייך לבצע בטרם ביצוע העסקה.
| |
|
|
|
|