| 8/2/2022 09:11 |
סהר |
 | | מחבר: | סהר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 09:11:21 |
| | שלום, האם זה חוקי שלחברות אין מענה טלפוני וניתן לפנות רק דרך טופס אינטרנטי? תודה | |
|
|
|
| 8/2/2022 11:05 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 11:05:05 |
| לדעתי, לא, מכיוון שאז הצרכן לא יכול להוכיח את פרטי הפנייה (תאריך הפנייה, מהותה, ועוד). מחוק הגנת הצרכן:
2. (א) לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה (להלן – הטעיה); | |
|
|
|
| 8/2/2022 16:56 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 16:56:55 |
| סהר שלום,
באיזו חברה מדובר? משה צודק, על פניו ויש כאן חשש להטעיה.
| |
|
|
|
| 8/2/2022 09:08 |
עידו |
 | | מחבר: | עידו (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 09:08:44 |
| | הטיסות לחופשה שלי בוטלו ועל כן סוכנות הנסיעות בארץ אמורה להחזיר לי את כספי. העסקה תומחרה באירו והחיוב בכרטיס אשראי נעשה בשקלים כמובן. האם אני זכאי להחזר מלא לפי החיוב בשקלים או לפי החיוב באירו. | |
|
|
|
| 8/2/2022 16:17 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 16:17:28 |
| עידו שלום רב,
העסקה שביצעת אמורה הייתה להיות מתומחרת בשקלים ולא באירו.
לכאורה יש כאן הפרה של חוק הגנת הצרכן:
פרסום ונקיבה של מחירי נכסים ושירותים (תיקון מס' 11) תשס"ב-2002 (תיקון מס' 13) תשס"ד-2004
17ד. לא יפרסם עוסק ולא ינקוב, במפורש או במשתמע, מחיר של נכס או של שירות המוצע לצרכן, אלא אם כן הוא המחיר הכולל בלבד ורק במטבע ישראלי. | |
|
|
|
| 7/2/2022 13:07 |
יעל |
 | | מחבר: | יעל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 13:07:49 |
| שלום,
האם מתוכנן מהלך חקיקה שיאפשר לצרכנים לממש זיכויים שברשותם גם ברכישות אונליין?
בשנתיים האחרונות עברנו לרכוש אונליין ובעיקר ונותרנו ביד עם זיכויים שלא ניתן לממש על אף שרוכשים בחנות שאליה יש לנו זיכוי..
אודה לתשובתכם,
יעל | |
|
|
|
| 7/2/2022 15:01 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 15:01:41 |
| יעל שלום,
נעביר זאת לבחינה של מחלקת תיקוני חקיקה. מהו המקרה הקונקרטי שקרה לך? | |
|
|
|
| 7/2/2022 22:37 |
יעל |
 | | מחבר: | יעל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 22:37:06 |
| היי,
ביצעתי רכישה באתר דלתא, ולצערי חלק מהפריטים לא התאימו במידה. ניגשתי לאחת מחנויות הרשת על מנת להחליף מידה והפריטים לא היו במידה שחיפשתי. לכן, ביקשתי מהמוכרת לזכות אותי על הפריטים על מנת שאוכל לרכוש אותם שוב באתר במידה הנכונה. המוכרת טענה בתוקף שהיא לא יכולה לזכות את האשראי אלא רק לתת זיכוי לחנות. בלית ברירה, הסכמתי לקבל זיכוי.
זכרתי כי בעבר לא ניתן היה לממש זיכויים וקיוויתי שאולי משהו השתנה (בעבר קיבלתי מתנה גדולה להולדת בתי שלא היה לי צורך בה והלכתי להחליפה ונותרתי עם זיכוי שעד היום לא הגעתי לממש היות והחנות רחוקה פיזית ממקום מגוריי ואת הרכישות אני מבצעת אונליין).
כששבתי הביתה בדקתי אם ניתן לבצע תשלום באתר דלתא עם זיכוי והבנתי שלא, ומבדיקה קצרה הבנתי שכך ככל הנראה ברוב אתרי האונליין (קסטרו, גולף קידס, טרמינל X, מוצצים).
להפתעתי הרבה, כשקראתי את מדיניות ההחזרות ראיתי שאני כן זכאית לקבל זיכוי לאמצעי התשלום איתו שילמתי, כך שהמוכרת הטעתה אותי, על אף העובדה שביקשתי לדבר עם מישהי בכירה ומישהי ניגשה אליי ואמרה שזיכוי לחנות זו האופציה היחידה.
אז, גם לא זיכו את האשראי כפי שהיו צריכים, וגם נותרתי עם זיכוי שאין ביכולתי לממש..
תודה על ההתייחסות והעזרה,
יעל
| |
|
|
|
| 8/2/2022 16:13 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 16:13:45 |
| | תודה. זה הועבר לבחינה. במידת הצורך, יהיו עמך בקשר במסגרת שרשור זה. | |
|
|
|
| 7/2/2022 18:22 |
בורים קורסונסקי |
 | | מחבר: | בורים קורסונסקי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 18:22:40 |
| חברה סלקום קנתה תשתית אינטרנט אנלימיטד ולא רוצה למכור לי תשתית בלי ספק אינטרנט שלהם . האם זה חוקי שבעלים של תשתית לא מוכרים שירות ? אני ניסיתי להתחבר דרך חברה אנלימיטד שבבעלות של סלקום גם כן אבל שם ענו לי שהם לא מוכרים שירות תשתית ללקוחות ישירות אלא רק דרך ספק שהם עובדים אתם! חברה סלקום לא מכבדד חוקים של ישראל ? ומגבילה תחרות ?
תודה רבה לכם | |
|
|
|
| 8/2/2022 16:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 16:03:45 |
| בוריס שלום,
יש לפנות למשרד התקשורת, הרגולטור בתחום (במייל:pnyot@moc.gov.il) ולרשות התחרות (לחפש בגוגל). | |
|
|
|
| 3/2/2022 14:17 |
אבי |
 | | מחבר: | אבי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/02/2022 | | שעה: | 14:17:38 |
| בתאריך 10/01/22 לאחר 6 חודשים מקניית מקרר חדש
פניתי לשירות לקוחות של החברה ושם נאמר לי שישלחו טכנאי למחרת,ה11/01/22.
הגיע טכנאי בדק את המקרר ואמר שהוא צריך ללכת ושיתאמו מולי טכנאי אחר, לאחר כמה שעות התקשרו מהחברה ואמרו שיש להם טכנאי רק לתאריך ה 13/01/22 כלומר לאחר 3 ימים מקריאת התיקון. הסברתי להם שיש לי מוצרים בקירור ובהקפאה בשווי אלפי שקלים והם אמרו שהם יבדקו אם יש להם טכנאי. בפועל ה הם הפסיקו לענות לי לטלפונים ואני נשארתי עם מקרר תקול וחברה שלא עומדת בהוראות החוק לתיקון תקלה תוך יום מקריאת השירות וכתוצאה מכך התקלל כל האוכל שהיה במקרר והוא נזרק לפח.
מה הזכויות שלי בנידון ואיך עלי לפעול? | |
|
|
|
| 4/2/2022 13:12 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 04/02/2022 | | שעה: | 13:12:17 |
| מלחמות מנהלים בשקט בסגנון המוסד, ולא היית צריך "להתחכם" אתם למרות שאתה צודק.
שלח גם בקשת תיקון בכתב (מייל למשל, לא פנייה באתר כי אז אין לך העתק) ותזכיר את השיחה מיום 11/1. בהמשך תוכל לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות פיצויים לדוגמה בסכום של עד 10000 ש"ח על סמך הפניה וצילומי המסך של השיחות, כך שאין מניעה שתרכשו אוכל כרגע בחוץ בגבולות הסביר. אם עדיין לא יגיע טכנאי, נראה שתאלצו להזמין טכנאי פרטי, ותשתדלו לעשות את זה כמה שיותר טוב עם חלק מקורי. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 6/2/2022 09:08 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 09:08:36 |
| אבי שלום,
ראשית, מהמתואר על ידך יש כאן חשש להפרה של תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה). אכן, צריך לסיים תיקון של מקרר בבית של הצרכן תוך יממה מרגע הקריאה.
באשר לנזק שנגרם, אתה צריך לכמת אותו (ע"י קבלות לדוגמא) על מנת שבמידה ותאלץ לתבוע, תוכל לבוא עם אסמכתאות קונקרטיות. שים לב שעניין הפיצוי מסור אך ורק לבית המשפט, לא למועצה. את יכול להגיש תלונה אצלנו על הפרת התקנות וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 6/2/2022 19:07 |
אבי |
 | | מחבר: | אבי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 19:07:25 |
| האם המחוקק לא התייחס למקרה בו החברה לא עומדת בתקנות החוק? למשל כפי שהוא התייחס לקנס כספי שהחברה תקבל במקרה והטכנאי לא מגיע בטווח זמן מוגדר -(חוק הטכנאים)?
במידה וכן, האם יש לי סכום כספי שאני יכול לנקוט כפיצוי מול החברה על כך שהם איחרו בטיפול התקלה (למשל סכום על כל יום איחור בתיקון). אני שואל זאת כדי להגיע עם קייס יותר ברור מולם מאשר לבקש שישלמו לי על המזון שהתקלקל | |
|
|
|
| 7/2/2022 14:12 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 14:12:39 |
| בשונה מחוק הטכנאים (שלא דורש הוכחת נזק), במקרה זה יהיה עליך לכמת את הנזק שנגרם לך ולהוכיחו.
אין מנגנון מוסכם בחוק בנושא הנ"ל.
באשר לסכום תביעה מדויק- אנא אסוף קבלות על כל ההוצאות שהוצאו ואז תוכל לתבוע.
לגבי רכיב עוגמת הנפש- אנא עשה חישוב כמה שעות התעסקת בנושא במכפלה של כמה אתה מרוויח לשעה. | |
|
|
|
| 7/2/2022 14:18 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 14:18:28 |
| | החוק מאפשר לתבוע גם הוצאות וגם פיצויים לדוגמה. | |
|
|
|
| 8/2/2022 11:17 |
אבי |
 | | מחבר: | אבי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 11:17:13 |
| אני סטודנט ואין לי כרגע תלוש משכורת. איך אני מחשב את "בזבוז הזמן" שהם גרמו לי בהתעסקות סביב הנושא?
| |
|
|
|
| 8/2/2022 16:01 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 16:01:12 |
| אבי, בדקנו שוב (תודה למשה שהסב את תשומת לבנו).
אין צורך להוכיח נזק, כי על פניו:
"ביקש צרכן מיצרן טובין או מעוסק, שיתקן קלקול שנתגלה בטובין שנמכרו לו או שיספק חלקי חילוף לשם תיקון הטובין, כפי שנדרש לפי סעיף 18א(1) – והיצרן או העוסק, לפי העניין, לא תיקן כל קלקול כאמור במהלך תקופת האחריות בלא תמורה או לא סיפק חלקי חילוף כאמור עד תום תקופת האחריות, בתוך התקופה שנקבעה לכך לפי אותו סעיף".
אם אכן המקרה שלך עומד בתנאי זה, אתה יכול יכול לדרוש כאמור פיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ש"ח. קח בחשבון שעלות האגרה נגזרת מהסכום שאתה דורש. עד 5000: 50 שח. מעל 5000: אחוז מסך התביעה.
קח בחשבון ששופטים לא ששים לתת פיצויים, בטח לא בגובה של הסכום שצוין.
| |
|
|
|
| 7/2/2022 13:28 |
ביל |
 | | מחבר: | ביל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 13:28:30 |
| במסגרת מועדון הטבות קניתי קופון למשלוח ארוחה ממסעדה .שילמתי 50 שח וההטבה היתה על 100 שח. את הקופון קניתי עבור משפחת בני ..לצערי עם כל המצב שהיה הנושא פרח מזכרוני והמועדון אינו מתזכר שתוקף הקופון עומד לפוג וכך קרה שהקופון לא נוצל והמועדון לא מוכן להחזיר את הסכום ששולם. אני מבינה שהפסדתי את ההטבה אבל הכסף ששולם אינו שלהם !לא קיבלתי תמורה לכסף ומעניין מי גוזר קופון על חשבון החברים כי אני מאמינה שאני לא היחידה שזה קורה לה . המיילים נענו שאין החזר כספי והביטול אפשרי עד 14 יום. .ללא קשר לזה שהקניה היתה הרבה לפני לגימלאים זכות ל4 ח ביטול.
אבל זה לא העניין .העניין הוא שמישהו מתעשר על חשבון הצרכנים שמנסיבות שונות לא ניצלו את הקופון שפג תוקםו ומקבל כסף בחינם .לי נשמע כמו עושק .
אשמח לעזרתכם | |
|
|
|
| 7/2/2022 15:10 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 15:10:27 |
| ביל שלום,
תוקף הקופון כמוהו כחוזה שנכרת בין הצדדים. היה עלייך לשים לב הוא עומד לפוג.
גם את גימלאית (לצורכי החוק, מעל גיל 65) ובצעת עסקה שלא בנוכחות הצדדים, הרי שהיה עליך לדרוש ביטול עד יומיים שאינם ימי מנוחה לפני המועד (עסקה שאינה מתמשכת) ולכן "איחרת את הרכבת" לצערנו. | |
|
|
|
| 7/2/2022 12:26 |
רבקה |
 | | מחבר: | רבקה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 12:26:53 |
| | שלום מבקשת לשאול. שהינו במלון בעזיבה נשאלנו באיזה מטבע תרצו לשלם. ענינו בשקלים. קיבלנו קבלה עם הסכום שסוכם בעת הזמנת המלון. ויזה חייבו אותנו ב 100 שקלים יותר. בויזה אומרים לי המלון מעביר לנו חיוב בדולר ואנחנו לוקחים עמלת המרה לשקלים. זה לא קרה לנו מעולם במלון בארץ האם זה תקין !? ת ו ד ה | |
|
|
|
| 7/2/2022 15:04 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 15:04:24 |
| רבקה שלום,
מתיאורך עולה כי יש חשש כבד להפרה של טיב השירות והטעיה על המחיר שנדרש היה לשלם.
יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 6/2/2022 13:27 |
אורי |
 | | מחבר: | אורי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 13:27:27 |
| שלום רב,
אני ובן זוגי חתמנו על חוזה התקשרות עם אולם ארועים לקיום חתונתנו.
כחלק מתנאי החוזה (עליו חתמנו בחודש אוגוסט אשתקד) התחייבנו לכמות מינימאלית של מוזמנים שהיתה כתובה בחוזה עוד בטרם חתימה (התנאי הזה הוא תנאי קבוע ולא נתון למו"מ).
הסכמנו בלית ברירה ולמרות שבתקופת מגיפת הקורונה סביר להניח שהתחייבות על כמות מוזמנים שאכן יאשרו הגעתם איננה סבירה עד כדי איננה ישימה.
היות ואנחנו מבטלים את החתונה (לא מטעמי קורונה) מצאנו זוג שיבוא בנעלינון ויקיים את החתונה בתאריך שהתחייבנו בגינו (נציגת האולם גם אישרה) אך מוכן להתחייב על 250 אורחים ולא 330 כפי שאנחנו התחייבנו.
נציגת האולם אישרה, כאמור, את ה"ההחלפה" הזו אך בד בבד ביקשה שאנו נשלם את ההפרש עבור מס' האורחים שעליו התחייבנו בחוזה (קרי עלות מנה כפול 80 אנשים).
השאלה היא האם אולם הארועים יכול לחייב אותנו בגין הפרש זה.
מבלי להיות מבינים גדולים הרי שהתחייבויות מסוג זה בתקופה זו מהווה תנאי מקפח בחוזה אחיד.
אודה לסיועכם בהקדם האפשרי על מנת להשיב לאולם האירועים.
תודה
אורי | |
|
|
|
| 6/2/2022 14:55 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 14:55:19 |
| אורי שלום רב,
האם ציינת בפני הנציגה שאישרה את ההחלפה כי הזוג שמתחתן במקומכם מתחייב על כמות מוזמנים מינימאלית של 250 אנשים?
| |
|
|
|
| 7/2/2022 12:09 |
אורי |
 | | מחבר: | אורי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 12:09:31 |
| תודה על המענה המהיר.
לא ציינתי זאת, האם יש לציין?
ומה אם בכל מקרה ימצא זוג שלא עומד במס' המוזמנים להם התחייבנו? האם האולם יכול "לקנוס" אותי בתקופה זו על ההתחייבות הבעייתית הזו?
כרגע נציגת האולם מסרה שהם מתקדמים עם זוג אחר שהם איתרו בעצמם וכי עלינו לשלם סכום קבוע של 20,000 ש"ח (זאת מבלי בכלל להדרש לעניין כמות המוזמנים- אפילו לא ציינו בפני פשוט קבעו עובדה- עליי לשלם וסוף פסוק). | |
|
|
|
| 7/2/2022 14:57 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 14:57:15 |
| בהיעדר תנאי אחר בחוזה- אתה מחויב בהפרש.
האם בוצעה איזושהי הטעיה אחרת? | |
|
|
|
| 7/2/2022 11:46 |
אברהם |
 | | מחבר: | אברהם (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 11:46:13 |
| לפני חצי שנה "עשו" לאחותי ביטוח למוצרי חשמל, תוך כדי הפעלת לחץ ושכנוע אסרטיבי הצליחו להוציא ממנה שיקים חתומים (השיקים נלקחו ע"י שליח).
אחותי אשה מבוגרת בת 80,
בחודש יוני 2021 השיק הראשון ניפרה בסכום 4,500 ש"ח.
בתאריך 1/2/2022 הוגש ציק נוסף לבנק מהחברה על סכום 4,000 ש"ח.
בנק החזיר את השיק.
ניסיתי לפנות לחברה כדי לבטל את העסקה אבל ללא הצלחה, הטלפון לא עונה. שלחתי מכתב לפי כתובת החברה. לא קיבלנו שום תשבה מהחברה.
זה עסקה שנעשת במרמה מול אישה שהיא בת 80.
איך תוכלו לעזור לי עם החברה הרמאית הזו שממשיכה לרמות קשישים בצורה אסרטיבית וחסרת מצפון?
בבית של אחותי, אין שום חוזה עסקה ולא חשבונית. | |
|
|
|
| 7/2/2022 14:36 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 14:36:06 |
| אברהם שלום רב,
מתי ביקשתם לבטל את העסקה? תיקון מס' 47 לחוק הגנת הצרכן מאריך את זכות הביטול לאזרחים ותיקים משבועיים לארבעה חודשים.
במידה וביטלתם בתוך סד זמנים זה הרי שהם צריכים להשיב לכם את מלוא הכסף שנלקח. אם הביטול נעשה לאחר ארבעה חודשיים הרי שאנו ניצבים למול עסקה מתמשכת- יש באפשרותכם לדרוש ביטול עסקה ועל העוסק לבטל את התשלומים העתידיים.
במקרה זה יש טענה לשיווק אגרסיבי ועל כן עליהם להשיב תשלומי עבר משום שאין גילוי נאות (הפרת חובות גילוי).
יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 7/2/2022 14:54 |
אברהם |
 | |
|
| 7/2/2022 11:43 |
Jurgen Stefan |
 | | מחבר: | Jurgen Stefan (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 11:43:31 |
| | אני מלווה ומשקיע פרטי, האם אתה צריך הלוואה חוקית, כנה, מכובדת ומהירה? אני יכול לעזור לכם בשירות 100% מובטח, אני מציע לחברות ולפרטים הלוואות, בנוסף אנחנו גם מממנים כל מיני פרויקטים. למידע נוסף, בקר בכתובת: jurgenstefanfinancialservice@gmail.com או Whatsapp +919654763221 | |
|
|
|
| 7/2/2022 14:17 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 7/2/2022 07:59 |
ראובן |
 | | מחבר: | ראובן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 07:59:04 |
| | בוקר טוב, קניתי מושב אסלה שמגיע ארוז עם ניילון נצמד בשרינק (מיוצר בחו"ל) ולא בתוך קופסת קרטון. הגעתי הביתה פתחתי והנחתי על האסלה ואז שמתי לב שהגודל לא מתאים ולא הבחנתי במידות המצויינות על האריזה. באתי להחזיר את המוצר ונאמר לי : האריזה נפגמה ואין אפשרות להחזיר - כי הניילון הנצמד קרוע, הוסבר לי שאף לקוח לא ירצה לקנות במצבו הנוכחי כי זה מוצר הגייני, המידות של המושב מצוינות על האריזה לכן יש צורך לבדוק לפני פתיחת המוצר והנחתו על האסלה, בנוסף הסוכן לא מוכן לקבל חזרה את המוצר כפי שהוא, מה עושים? | |
|
|
|
| 7/2/2022 14:16 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 14:16:45 |
| | מתיאור פנייתך עולה כי בוצע שימוש במוצר ולכן אין זכות ביטול. | |
|
|
|
| 6/2/2022 16:24 |
עומר |
 | | מחבר: | עומר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 16:24:09 |
| בית העסק הוא דף באינסטגרם שמסופק בו רק מספר הפלאפון של העסק.
העסק הוא לא חנות הוא עסק דיגיטלי שעובד במשלוחים ועקץ אותי כספית על מכירת בגדים שתקועים במכס כביכול.
יש לי רק את מספר הפלאפון שלו
אני לא יכול להגיש תביעה בלי מייל/כתובת | |
|
|
|
| 7/2/2022 13:50 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 13:50:57 |
| עומר שלום,
אכן אי אפשר להגיש תביעה בלי פרטים אלמנטריים. יש לפנות לחברת האשראי לקבל פרטים או להפיק פרטים מחיפוש ברשות האוכלוסין. | |
|
|
|
| 7/2/2022 14:14 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 14:14:31 |
| | נסה גם לקבל פרטים במשטרה. אם מדובר על סכום גדול, אתה יכול לשקול לתת את התביעה לעו"ד שיטפל בכל הנושא. | |
|
|
|
| 6/2/2022 17:39 |
עדי |
 | | מחבר: | עדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 17:39:44 |
| האם בשל הטעייה צרכנית ניתן להגיש תביעה בכל בית דין לתביעות קטנות ? במקרה של רכישה דרך הטלפון או האינטרנט או שצריך לפתוח רק בעיר של מיקום החנות?
תודה רבה | |
|
|
|
| 7/2/2022 14:05 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 14:05:24 |
| עדי שלום,
במקרה של רכישה דרך הטלפון או האינטרנט, אתה יכול במקום מגוריך. לשם וידוא הנושא יש להתקשר למוקד בתי המשפט בטלפון כוכבית 3852 או 077-2703333. | |
|
|
|
| 6/2/2022 17:11 |
יעל |
 | | מחבר: | יעל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 17:11:23 |
| שלום רב,
ביצעתי עסקה להסרת שיער במכון קוסמטיקה במס' תשלומים, עד היום נפרעו כל התשלומים. אני נתקלת בקושי לקבוע תורים במכון או שאם התור כבר נקבע תמיד יש דחייה. אני מעוניינת לבטל את העסקה. אשמח לדעת האם העסקה עונה להגדרת עסקה מתמשכת והאם יש באפשרותי לבטל את העסקה. חשוב לציין שלא חתמתי על הסכם או חוזה, הכול נעשה בע"פ, הדבר היחיד שקיבלתי הוא קבלה על התשלום.
תודה. | |
|
|
|
| 7/2/2022 14:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 14:03:50 |
| יעל שלום,
עסקה במכון קוסמטיקה אכן מוגדרת כעסקה מתמשכת. יש באפשרותך לבטל את העסקה בכל עת.
כאשר את מבטלת. אמורים לבטל לך את התשלומים שעתידים להיגבות ממך.
כאן שילמת מראש. הם אמורים להחזיר לך את הכסף באופן יחסי לפי מס' הטיפולים שעוד נותר לך.
אי חתימה על חוזה בעסקה מתמשכת מהווה הפרה של חובות הגילוי בעסקאות מסוג זה.
יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור.
| |
|
|
|
| 6/2/2022 16:24 |
עומר |
 | | מחבר: | עומר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 16:24:01 |
| בית העסק הוא דף באינסטגרם שמסופק בו רק מספר הפלאפון של העסק.
העסק הוא לא חנות הוא עסק דיגיטלי שעובד במשלוחים ועקץ אותי כספית על מכירת בגדים שתקועים במכס כביכול.
יש לי רק את מספר הפלאפון שלו
אני לא יכול להגיש תביעה בלי מייל/כתובת | |
|
|
|
| 7/2/2022 13:51 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 6/2/2022 15:09 |
Maya |
 | | מחבר: | Maya (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 15:09:55 |
| היי, רכשתי מסלסל שיער באחת מרשתות הביוטי המוכרות בארץ. לאחר שימוש אחד (שארך 5 דק) קיבלתי כוויה במצח , מנגיעה של חצי שנייה בעור. הרשת לא אישרה לי להחליף את המוצר בגלל שהוא משומש. מקבלת.
השאלה שלי היא כזאת- האם תקין או מותר למכור מוצר שעובד על מעלות כל כך גבוהות ושאין אופציה לבחור את המעלות הרצויות? המכשיר עובד על 210 מעלות ללא שום יכולת לבחור, זאת ברירת המחדל.
תודה! | |
|
|
|
| 7/2/2022 13:45 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 13:45:37 |
| מאיה שלום רב,
אנו יכולים לייעץ אך ורק מהזווית הצרכנית. אי אפשר לבטל עסקה במכשיר חשמלי לאחר שהשתמשת בו במידה וביצעת קנייה פרונטלית.
אם קנית במכר מרחוק ללא נוכחות הצדדים, מותר לך לבטל תוך 14 יום גם אם השתמשת.
החלפה אינה מעוגנת בחוק ויש לבחון את המדיניות הספציפית של בית העסק.
באשר לתקינות המוצר, יש לפנות למכון התקנים בנושא. | |
|
|
|
| 3/2/2022 23:39 |
עדי |
 | | מחבר: | עדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 03/02/2022 | | שעה: | 23:39:05 |
| שלום רב
הזמנתי נעלי בית רחבות לנשים לסבתא שלי מחברה שמוכרת מוצרים לגיל השלישי.
טרם הרכישה שוחחתי עם בעלת העסק טלפונית.
לאחר מכן יום אחרי הרכישה נעשתה בשיחת טלפון ישירות מול בעלת העסק, שלמתי על הנעליים בתוספת משלוח בכרטיס אשראי (השיחות מוקלטות)
אני הזמנתי נעלי בית רחבות לנשים מידה 39 בצבע שחור.
בפועל קיבלתי נעליים ללא התאמה להזמנה ונשלחו במקומם נעליים בדגם שונה.
הנעליים שנשלחו היו גדולות וביקשתי להחליף מידה.
רק בדיעבד הסתבר לי שזה בכלל לא הדגם שהזמנתי.
עבור ההחלפה שלמתי 50 ש"ח נוספים על משלוח והוספתי להזמנה 3 גרביים נגד החלקה בצבע שחור שסוכם שזה יתווסף להחלפה ללא תשלום נוסף.
הנעליים שנשלחו בהחלפה היו הדגם שהוזמן
מלכתחילה במידה קטנה יותר כפי שביקשתי (בגלל הבלבול בדגמים) והן היו קטנות לסבתא.
הגרביים גם היו באי התאמה להזמנה, בצבעים שונים מהצבע שהוזמן.
ששאלתי מדוע לא נשלחו גרביים שחורות המוכרת השיבה שבכלל לא זכור לה שבחרתי צבע.
ההזמנה בוצעה באתר ובחרתי צבע שחור ולא נעשתה מולה.
ובלי קשר בפירוט של ההזמנה בסיום הרכישה מופיע רק המידה ללא הצבע שנבחר ע"י הלקוח.
פניתי לבעלת העסק והיא הסכימה להחליף שוב רק בתנאי שאשלם שוב על משלוח (פעם שלישית- סה"כ 150 ש"ח עבור שליחויות על אותה הנעל) או שנביא את הנעל לחנות שבחיפה. אנחנו מהמרכז.
בהמשך דין ודברים כתבה לי בעלת העסק שהיא מעדיפה שאחזיר את הנעליים ושארכוש ממקום אחר.
מבקשת את עזרתכם לדעת את זכויותיי,
1. האם על מוצר שנשלח ללא התאמה לדגם שהזמנתי עליי לשלם משלוח?
2. האם על ההחלפה שנשלחה בעקבות הטעות של בעלת העסק מלכתחילה עליי לשלם בשנית עבור החלפה?
אף שגם בהחלפה נשלחו לי גרביים בצבעים שונים
וקיימת אי התאמה להזמנה.
3. במידה ואני מחזירה את הנעליים והגרביים שנרכשו והם באריזה במצב חדש.
האם מגיע לי ע"פ החוק החזר מלא על הנעליים, הגרביים והשליחויות ששולמו ?
האם בעלת העסק יכולה לדרוש תשלום על ביטול בקיזוז 5% או 100 ש"ח עבור ההזמנה.
4. האם בעלת העסק מחוייבת ע"פ החוק לשלוח שליח על חשבונה לאסוף את המוצר שנשלח באי התאמה?
אשמח לתשובתכם.
תודה
עדי
| |
|
|
|
| 6/2/2022 09:19 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 09:19:34 |
| עדי שלום,
1. את לא אמורה לשלם על מוצר שנשלח, לכאורה ללא התאמה. יש כאן הטעיה על טיב המוצר, טיב השירות שניתן ואי התאמה מהותית.
2. כנ"ל לגבי החלפה: הצרכן לא אמור לשאת בטעויות של בעל העסק.
3. הם לא אמורים לדרוש דמי ביטול ועלויות נוספות כי יש כאן, כאמור, חשש להטעיה/אי התאמה. לו היית מבקשת לבטל עקב חרטה, אז היית אמורה לשאת בדמי הביטול ובעלויות נלוות, ככל וקיימות.
4. לפי החוק, היא אמורה לאסוף מהמקום שהמוצר התקבל.
אם אינך מגיע להסדר עמה, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 7/2/2022 00:29 |
עדי |
 | | מחבר: | עדי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 00:29:52 |
| המוכרת אפילו לא רצתה לקרוא את מה שכתבתם והיא טוענת שהיא פועלת על פי החוק.
מבחינתה החוק אומר שהיא לא צריכה לשלוח שליח.
עליי לשלוח את המוצרים על חשבוני (בפעם השלישית שזה כבר 150 ש"ח עבור שליחויות )
והיא תחליט על פי החוקים שלה כנראה האם לזכות.
אני מתקיימת מקצבת נכות אשמח לעזרתכם.
הגשתי תלונה באתר.
תודה
| |
|
|
|
| 6/2/2022 12:18 |
עופר ג |
 | | מחבר: | עופר ג (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 12:18:07 |
| שלום רב
ברצוני לברר מה החוק לביטול עסקה על קורס אונליין אינטרנטי עם תכני ודיאו מוקלטים הניתנים להעתקה.
צריך לאפשר ביטול עסקה? במידה וכן מהו החוק המדוייק עבור המקרה הזה? | |
|
|
|
| 6/2/2022 12:52 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 12:52:34 |
| החוק אומר הרבה דברים, ולא כתבת פרטים מלאים על המקרה. הוא אומר, בין היתר, שאין אפשרות לבטל את ההרשמה בעסקה כזו, אבל אסור גם להטעות בנושא. מחוק הגנת הצרכן:
2. (א) לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה (להלן – הטעיה); בלי לגרוע מכלליות האמור יראו ענינים אלה כמהותיים בעסקה:
(21) תנאי הביטול של עסקה.
32. (א) נעשתה עסקה והוברר כי נעשה לגביה מעשה או מחדל שיש בו משום הטעיה או ניצול מצוקה כאמור בסעיפים 2 ו-3, והם מהותיים בנסיבות הענין, ובהטעיה - אף אם לא העוסק היה המטעה, רשאי הצרכן לבטל את העסקה בתוך זמן סביר מהמועד שבו נודע לו על ההטעיה או מהמועד שבו נודע לו שפסק ניצול המצוקה, לפי העניין.
(תיקון מס' 26) תש"ע-2010
(ב) בוטלה עסקה כאמור בסעיף קטן (א), ישיב העוסק לצרכן, בתוך שבעה ימים מיום שקיבל הודעה על הביטול, את התמורה ששילם הצרכן בעד העסקה, באותו אופן שבו שילם הצרכן.
אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 6/2/2022 13:03 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 13:03:43 |
| | לדעתי, הטעיה היא לא להחתים את הצרכן שהוא יודע על כך שאין אפשרות לבטל את הקורס. | |
|
|
|
| 6/2/2022 14:51 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 14:51:34 |
| עופר שלום,
בחוק הגנת הצרכן, זכות הביטול מוחרגת כאשר מדובר בקורס אונליין אינטרנטי עם תכנים הניתנים להעתקה.
אפשר לדרוש, על פניו, ביטול עסקה כאשר יש חשד שבוצעה כלפיך הטעיה מהותית, לדוגמא: נאמר לך שאף על פי כן, אפשר לבטל את הקורס ולא ביטלו. | |
|
|
|
| 23/1/2022 15:12 |
קרן |
 | | מחבר: | קרן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/01/2022 | | שעה: | 15:12:36 |
| | שלום רב, ביצעתי הצטרפות לקבלת דיוור במייל לפני מספר חודשים לרשת אופנה ולאחר כחצי שנה החלטתי שאני לא רוצה לקבל יותר את הפרסומים והגבתי להם במייל חוזר לפרסומת שנשלחה אליי שאני מעוניינת שיסירו אותי מהרשימה, למרות שהייתה אפשרות של הסרה בתחתית המייל העדפתי להשיב להם מייל חוזר שאנו מעוניינת בהסרה ועדיין לא הסירו אותי ואני ממשיכה לקבל מיילים פרסומיים מאותה החברה. השאלה שלי האם זה חוקי שהחברה ממשיכה לשלוח לי מסרים פרסומיים למרות בקשתי להסרה? ומה "הפיצוי" שניתן לבקש במצב שזה לא חוקי והיו אמורים להסיר אותו באותו הרגע שביקשתי ? | |
|
|
|
| 23/1/2022 16:56 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 23/01/2022 | | שעה: | 16:56:25 |
| קרן שלום רב,
היית צריכה לפעול כפי שמצופה מכל צרכן, דהיינו- כאשר נשלח מייל פרסומי עם אפשרות להסרה, יש לבצע את פעולת ההסרה כפי שמתבקש.
שליחת מייל חוזר מאיינת את החלת חוק הספאם משום שלחלק מבתי העסק יש תיבות מייל אוטומטיות.
גם אם לא מדובר בתיבות מייל אוטומטיות, מדברייך עולה כי ידעת שבאפשרותך להסיר את הפרסומת ב"דרך המלך" ואת בחרת שלא בדרך זו.
גם אם תלכי באופן עצמאית לבית המשפט- הרי שסיכוייך קלושים.
| |
|
|
|
| 24/1/2022 12:55 |
קרן |
 | | מחבר: | קרן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 24/01/2022 | | שעה: | 12:55:27 |
| | תודה רבה על המענה המהיר, שאלתי היא האם אין בכלל אפשרות לטעון שפעלתי בתום לב ללא ידיעה שניתן לבצע הסרה ע"י המייל והשבתי לשולח ? מה עושים במקרה כזה ? | |
|
|
|
| 30/1/2022 13:12 |
קרן |
 | | מחבר: | קרן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/01/2022 | | שעה: | 13:12:34 |
| | ממתינה לתגובה מיום 24.01.22 אשמח לתשובתכם בהקדם. תודה | |
|
|
|
| 30/1/2022 13:12 |
קרן |
 | | מחבר: | קרן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/01/2022 | | שעה: | 13:12:44 |
| | ממתינה לתגובה מיום 24.01.22 אשמח לתשובתכם בהקדם. תודה | |
|
|
|
| 30/1/2022 16:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/01/2022 | | שעה: | 16:03:50 |
| אם תלכי לבית משפט ותוכיחי (שוב, זה לא פשוט כלל) שפעלת בתום לב, אולי יהיה לך סיכוי.
לטעמנו, ברגע שלא בחרת בדרך המלך, כאמור, זה כשלעצמו יכול להוות חור תום לב. | |
|
|
|
| 31/1/2022 10:53 |
קרן |
 | | מחבר: | קרן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/01/2022 | | שעה: | 10:53:36 |
| ומה בנוגע לחוק התקשורת בזק ושידורים תשמ"ב 1982 אשר תומך באפשרות של בקשה להסרה באפשרות מייל חוזר?
מבחינתי זה לא "בעיה" שלי שהמייל שלי הגיע לתיבת ספאם במערכת.. | |
|
|
|
| 31/1/2022 12:46 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/01/2022 | | שעה: | 12:46:36 |
| | החוק מאפשר שליחת הודעה במייל במקרה הזה. לא חייב להיות בהודעה חוזרת. אם לא מופיעה כתובת מייל לביטול בהודעה, אלא כתובת אינטרנט, אז, לדעתי, יש לך סיכוי בתביעה. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 31/1/2022 15:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 31/01/2022 | | שעה: | 15:53:51 |
| תודה קרן שהסבת את תשומת לבנו.
נבדוק עם משרד התקשורת ונחזיר תשובה עד לסוף השבוע. | |
|
|
|
| 3/2/2022 08:46 |
קרן |
 | |
|
| 6/2/2022 09:10 |
קרן |
 | | מחבר: | קרן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 09:10:33 |
| | בוקר טוב, הובטח לי שיחזרו אליי עד לסופ"ש שעבר אבל טרם קבלתי תגובה. אשמח לעזרה בהקדם. תודה | |
|
|
|
| 6/2/2022 09:58 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 09:58:49 |
| החוק מאפשר שליחת הודעה במייל. לו היה רשום באופן חד משמעי שאת צריכה להשיב בדרך מסוימת, מצבך היה הרבה יותר גרוע. יש היגיון במה שמשה כתב מעלה.
אין ירידה, לצערנו, לפרטי פרטים בחוק כיצד עליך להשיב למשלוח המידע.
יחד עם זאת, במידה ותחליטי לגשת לערכאות, לא עברנו קורס נביאים, והלוואי והיינו יודעים כיצד השופט יפסוק.
בטרם תפני לערכאות, מומלץ להתייעץ עם הרגולטור שאחראי על החוק, משרד התקשורת בכתובת: pnyot@moc.gov.il. | |
|
|
|
| 6/2/2022 14:43 |
קרן |
 | |
|
| 6/2/2022 14:46 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 6/2/2022 11:06 |
מיכאל סידרר |
 | | מחבר: | מיכאל סידרר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 11:06:57 |
| ברחבי הארץ נמכרים חבילות קלפי פוקימון מזוייפים כשלרוב המוכרים בחנויות לא מסוגלים להגיד מה אמיתי ומה לא.
פעמים רבות כבר קניתי חבילות מזויפות כשרק בחלק מהמקרים הסכימו להחזיר כסף / או לתת זיכוי אחרי שנפתחו החבילות..
המצב הוא בלתי נסבל שהשוק הזה פרוץ לגמרי ללא פיקוח על חנויות הצעצועים מה שגורם לסבל רק לקונים ובעיקר לילדים | |
|
|
|
| 6/2/2022 13:51 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 06/02/2022 | | שעה: | 13:51:51 |
| מיכאל שלום,
זיוף זו עבירה פלילית, שאין לה קשר למישור הצרכני. על פניו, אתה אמור לפנות למשטרה בסוגיה, אך סביר להניח שהם לא יטפלו בכך, למרבה הצער.
יש לך שמץ של מושג מיהו היבואן? | |
|
|
|
|