| 9/2/2022 16:31 |
שיר |
 | | מחבר: | שיר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/02/2022 | | שעה: | 16:31:29 |
| | שלום, האם יש חוק הקובע זמני מענה לחברות המאפשרות קבלת שירות בsms או whatsapp | |
|
|
|
| 10/2/2022 13:43 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 9/2/2022 20:59 |
אבי |
 | | מחבר: | אבי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/02/2022 | | שעה: | 20:59:26 |
| | דרושים לעבודות תמלול, כתיבה, הזנת נתונים, וקלדנות, פרטים בוואטספ 050-2322173 | |
|
|
|
| 10/2/2022 13:38 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 9/2/2022 12:30 |
נעה יודקין |
 | | מחבר: | נעה יודקין (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/02/2022 | | שעה: | 12:30:29 |
| רכשתי שיעור ניסיון במכון פילאטיס בעלות של 65 ש"ח
יום לאחר מכן התחרטתי וביקשתי מהמכון לקבל החזר כספי על הרכישה, אך נאמר לי שלא ניתן לעשות זאת ואני יכולה או לבוא לשיעור או להעביר את השיעור למישהו אחר.
האם זה מותר?
תודה רבה על העזרה. | |
|
|
|
| 10/2/2022 13:37 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/02/2022 | | שעה: | 13:37:29 |
| נעה שלום,
רכשת שיעור ניסיון בלבד או מנוי כולל? | |
|
|
|
| 9/2/2022 12:24 |
Daria |
 | | מחבר: | Daria (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/02/2022 | | שעה: | 12:24:48 |
| שלום רב,
הזמנתי טלפון נייד באמצעות אתר אינטרנט, החנות נמצאת בארץ. כשקיבלתי את הטלפון, מסתבר שהוא לא תואם להזמנה (לא מבחינת מצב, המוצר לא חדש, ולא מבחינת צבע).
כשיצרתי קשר עם החנות לבקש לבטל עסקה בגלל אי התאמה, הם לא הסכימו איתי, טענו שהמוצר ככה הגיע מהמפעל וביקשו לשלם 7% מהסכום, וחישבו את 7% יחד עם דמי המשלוח (מוצר+דמי משלוח).
הבנתי שהם אינם רשאים לדרוש ממני לשלם עבור הביטול בגלל שהמוצר לא תואם.
השאלה: אם אני מגיעה איתם להסכם, האם הם צריכים להחזיר לי גם את עלות המשלוח של המוצר או רק את עלות המוצר?
תודה | |
|
|
|
| 10/2/2022 13:35 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/02/2022 | | שעה: | 13:35:56 |
| דריה שלום,
את לא אמורה להגיע עמם לשום הסכם.
בעסקת מכר מרחוק, חוק הגנת הצרכן קובע במפורש שניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר.
במקרה של אי התאמה, את לא אמורה לשלם דמי ביטול, הם צריכים להשיב לך את כל כספך וגם לאסוף את המוצר ממך, וזאת ללא כל עלות. | |
|
|
|
| 9/2/2022 11:03 |
צרכן |
 | | מחבר: | צרכן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/02/2022 | | שעה: | 11:03:42 |
| היי
רכשתי שואב אבק חדש ולאחר מס' ימים הפסיק לפעול .
פניתי לחברה שנותנת את האחריות למוצר והם אמרו לי שתוך 7 ימי עסקים יגיעו מחברת שליחויות לאסוף את המוצר.
בפועל לקח להם 7 ימים סה"כ.
לאחר מכן השואב היה אצלם שבוע ובסוף החליטו להחליף לחדש ועכשיו אומרים לי שעוד 7 ימי עסקים רק יגיע אליי המוצר.
האם זה תקין לחכות כל כך הרבה זמן למוצר שרכשתי עבור תיקון/ החלפה?
כרגע אני מעל שבועיים בלי שואב וכנראה יהיה עוד שבוע לפחות בלי.. | |
|
|
|
| 10/2/2022 13:32 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/02/2022 | | שעה: | 13:32:41 |
| שלום,
סעיף 10(א) לתקנות הגנת הצרןכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) קובע שיצרן ימלא את חובתו לתקן טובין על פי תקנות אלה לא יאוחר מתום שבוע ימים מהיום שבו נקרא לעשות כן או מתום עשרה ימים מהיום שבו נמסרו הטובין לתחנת השירות, לפי העניין. | |
|
|
|
| 9/2/2022 09:33 |
דורון |
 | | מחבר: | דורון (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 09/02/2022 | | שעה: | 09:33:27 |
|
לפני כמה ימים קבלתי טלפון מחברה בשם פלאי סמארט , { זה האתר שלהם : https://www.playsmart.co.il/}.
התקשרה בחורה ואמרה שיש לי טופס לוטו במתנה להגרלה הבאה,
היא אמרה שהם חברה שמתעסקת בפרסום ולא בהימורים, ואם אני אפרסם את החברה שלהם אז הם ירוויחו.
ניסתה במשך עשרים דקות לבקש ממני את המס אשראי כדי למכור לי חבילה של לוטו ולא הסכמתי,
אחרי שסרבתי למסור לה את המס אשראי היא אמרה לי שבכל זאת אני זכאי לקבל את הטופס לוטו בחינם, והיא תשלח את הקוד אימות שלי עם הסיסמה שלי, ושהסיסמה שלי היא המס. תז – והיא שאלה אותי מה המס ת.ז ואמרתי לה,
אחרי מס דקות קבלתי ליינק לנייד עם אישור כניסה לאתר, היה תהליך הרשמה קצר { לא הכנסתי את הפרטי אשראי שלי} אבל נכנסתי עם המס ת.ז שלי,
בעבר הייתי חלק מהאנשים שנפגעו מחברת אייקיוטיק שאתם טיפלתם בהם..
אני מפחד שזה שוב אותו סיפור ולא יודע מה לעשות,
אני מנסה להתקשר אליהם אבל אין שם מענה- הם כמובן לא חוזרים אליי
יש דרך למנוע מהם לעשות משהו עם הפרטים שלי?
{ת.ז + מס טלפון }
אני ממש אשמח לשמוע...קצת דואג.
| |
|
|
|
| 10/2/2022 13:25 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/02/2022 | | שעה: | 13:25:11 |
| דורון שלום,
יש כאן חשש כבד להטעיה בשירות ובתנאים שניתנו לך.
טוב מאוד שלא התפתית ושלא נתת את פרטי האשראי.
יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 8/2/2022 09:11 |
סהר |
 | | מחבר: | סהר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 09:11:52 |
| | שלום, האם זה חוקי שלחברות אין מענה טלפוני וניתן לפנות רק דרך טופס אינטרנטי? תודה | |
|
|
|
| 8/2/2022 16:05 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 8/2/2022 18:52 |
סהר |
 | |
|
| 9/2/2022 08:25 |
סהר |
 | |
|
| 10/2/2022 13:20 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/02/2022 | | שעה: | 13:20:00 |
| אין חובה על חברת סטימצקי להחזיק במענה טלפוני, וזאת בהתאם לתוספת השנייה לחוק הגנת הצרכן - סעיף 18ב לחוק. נא ראי שם את סוגי החברות.
ללא כל קשר, אם לא ניתן לך מענה ככל, הרי שיש כאן הטעיה על טיב השירות. | |
|
|
|
| 8/2/2022 12:31 |
דנה |
 | | מחבר: | דנה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 12:31:04 |
| שלום
במידה והזמנתי מחסן באינטרנט במחשבה שהתשלום כולל משלוח.
מסתבר שיש להוסיף רכיב משלוח בנפרד ולשלם עליו.
אני לא שמתי לב ורכשתי בלי משלוח. כעבור כמה ימים שלחו לי את המחסן ועכשיו מבקשים ממני את הכסף למשלוח..
המחיר עם המשלוח כבר לא המחיר שרציתי ואני רוצה לבטל את העסקה.
הם אמרו אין בעיה נגיע לקחת את המחסן ונחייב אותך בדמי ביטול עסקה
זה תקין? | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:14 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:14:27 |
| דנה שלום,
מה הכוונה "במחשבה"? מה היה רשום במפורש? האם המחיר שהוצג היה כולל משלוח? | |
|
|
|
| 8/2/2022 20:55 |
דנה |
 | | מחבר: | דנה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 20:55:15 |
| | עכשיו כשאני מסתכלת רשום שזה כולל משלוח לכוכב יאיר ולסביבה.. ואני מהמרכז. בעיקרון זה לא כולל משלוח אלי מסתבר.. אבל זה לא העניין. אני מבינה שעשיתי טעות וזה לא כולל משלוח.. אבל הגיוני ששלחו את זה אלי הביתה ואח"כ ביקשו על זה כסף..? אם היו מתקשרים ומבקשים תשלום לפני, הייתי מבטלת במקום.. | |
|
|
|
| 10/2/2022 13:13 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/02/2022 | | שעה: | 13:13:07 |
| | תגישי בבקשה תלונה באתר עם החוזה ונברר את הסוגיה בטרם נשלח מכתב לבית העסק. | |
|
|
|
| 8/2/2022 20:11 |
רונית |
 | | מחבר: | רונית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 20:11:34 |
| שלום רב,
בחוזה עם דיור מוגן, מתחייב הדייר בתשלום חודשי צמוד לשעור שבו עלה מדד המחירים לצרכן באותו חודש, ובכל מקרה הסכום לא יפחת מהתשלום החודשי בחודש הקודם.כלומר ההצמדה
היא חד כיוונית רק בכיוון עליה.
האם זה חוקי?
תודה! | |
|
|
|
| 10/2/2022 13:07 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/02/2022 | | שעה: | 13:07:12 |
| רונית שלום,
אנו עורכי דין בתחום הגנת הצרכן, ולכן איננו מוסמכים לייעץ בנושא.
יש לפנות למוקד לאזרחים ותיקים שבמשרד לשיוויון חברתי בכוכבית 8840. כמו כן, יש להם מייל שם ניתן לשאול:
infovatikim@mse.gov.il | |
|
|
|
| 10/2/2022 13:09 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/02/2022 | | שעה: | 13:09:21 |
| או לעמותת דיירי הדיור המוגן בישראל במייל:
judg.amuta@gmail.com
| |
|
|
|
| 8/2/2022 20:01 |
יוסף |
 | | מחבר: | יוסף (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 20:01:00 |
| מלא אוטבוסים לא מגיעים כלל ואנשים מחכים בתחנות בבקרים ובלילות קרים מה אפשר לעשות בנושא?
המדובר הוא באפרת מפעילת התחבורה ״אגד תעבורה״ ישנם אינספור תלונות של תושבים. | |
|
|
|
| 10/2/2022 13:02 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/02/2022 | | שעה: | 13:02:57 |
| יוסף שלום,
יש להגיש תלונה באתרנו ובאתר הרגולטור, משרד התחבורה. | |
|
|
|
| 8/2/2022 10:39 |
אזרחית ותיקה |
 | | מחבר: | אזרחית ותיקה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 10:39:43 |
| שלום רב. הנני בת מעל גיל 65 ואזרחית ותיקה. לפני כחודש רכשתי 6 כרטיסי טיסה לי, לבעלי ולבני משפחתי לסוף אוגוסט. ההזמנה נעשתה באמצעות אתר האינטרנט של סוכנות נסיעות ישראלית והושלמה בהזמנה טלפונית על ידי. לצערי אני נאלצת לבטל העסקה. בעל העסק ממאן לבטל את העסקה, עד אשר אסכים לדמי ביטול בגובה שליש מכרטיס הטיסה בגין ארבעת כרטיסי הטיסה שאינם של אזרחים ותיקים. הבאתי בפניו את הוראות החוק ואת פסיקת בתי המשפט בנושא (לרבות פסיקה של בית המשפט העליון) כי הואיל וכל העסקה בוצעה על ידי, אני זכאית לדמי ביטול מופחתים בגין כל אחד מהכרטיסים ולא רק על שני כרטיסים. הדבר אף מצוין מפורשות באתר "כל זכות". טוען שיש לו חוו"ד מטעמכם כי הצדק עמו (לא הציג אותה מן הסתם...). אודה על תשובתכם בעניין זה.
כמו כן, אודה על מענכם בעניין זה שהוא מסרב לבטל את העסקה - מה האפשרויות העומדות בפניי במקרה זה? והאם הגשת תלונה לרשות לסחר הוגן יכולה להיעשות במקביל לתביעה משפטית? תודה רבה! | |
|
|
|
| 8/2/2022 16:49 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 16:49:13 |
| שלום רב,
תביעה משפטית מייתרת הגשת תלונה לרשות לסחר הוגן.
ההנחה לפיה את זכאית לדמי ביטול מופחתים על כרטיס - על מה היא מתבססת? "כל זכות" אינו מהווה מקור משפטי מוסמך כמו פרסומי המועצה או הרשות.
לפי הנתונים שמסרת, את זכאית לקבל החזר מלא בניכוי דמי ביטול מינימאליים בהתאם לתיקון מס' 47 (שמדבר על אזרחים ותיקים). לגבי שאר הכרטיסים - לצערנו, זה לא חד משמעי, ויש על זה ויכוח בפסיקה.
היכן רשום במפורש בתיקון עצמו שזה חל על כל הכרטיסים, כפי שאת טוענת? ועל איזו פסיקה את נתמכת?
בנוסף, אנו לא מספקים שום חווד מטעמנו, בטח לא לבעלי עסקים.
| |
|
|
|
| 8/2/2022 18:24 |
רונה |
 | | מחבר: | רונה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 18:24:27 |
| תודה על התשובה.
אך אין מדובר ב"הנחה" שלי, אלא התבססתי על הוראות סעיף 14ג1 לחוק הגנת הצרכן. הפסיקה שהתכוונתי אליה היא של בית המשפט העליון בעניין ליאור צמח ופס"ד בעניין מונה טורס (ע"א 49352-09-20) שניתן לא מזמן. בפסקי הדין הללו נקבע באופן חד משמעי שהאזרח הותיק מחזיק בזכויות הביטול על כל העסקה ועל כן הוא יכול לבטל בעלות מופחתת לכל כרטיס. מעבר לכך, אף נאמר בפסק הדין כי אזרח ותיק אשר רוכש כרטיסי טיסה כמתנה לבני משפחתו זכאי לבטל לפי הוראות החוק המקלות. אגב, ראיתי תשובה דומה מאוד שאתם נתתם לשאלה אחרת בפורום.
למעשה כרגע אני תלויה בסוכן הנסיעות שמסרב לבטל לי את העסקה והזמן רץ. האם אוכל להגיש אליכם תלונה בעניין זה? | |
|
|
|
| 10/2/2022 13:00 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 10/02/2022 | | שעה: | 13:00:07 |
| | חשוב שתגישי תלונה. במקביל, אנו נבחן את הפס"ד שציינת ונענה בשרשור הזה עד לתחילת שבוע הבא. | |
|
|
|
| 8/2/2022 10:16 |
שירן |
 | | מחבר: | שירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 10:16:47 |
| בוקר טוב,
1. באתרכם מובא מידע לנושא שבנדון, למוצרים שמחירם גבוה מ-150 ש"ח. מה לגבי מוצר שמחירו היה 129 ש"ח, אך נקנה במבצע ב 88 ש"ח?
2. המוצר (כיריים חשמליות), היה פגום. הוחלף באותו דגם, אך אותן תקלות חזרו על עצמן.
3. אם יוחלף במוצר דומה, האם תחול האחריות מחדש על מוצר זה, או האם ייכלל במסגרת האחריות הקיימת מהרכישה ה-1?
אודה מאוד לתשובתכם | |
|
|
|
| 8/2/2022 16:12 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 16:12:31 |
| שירן שלום,
תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) מדברות על אחריות שניתנת למוצרים מעל ל-150 ש"ח. מתחת לסכום זה - לצערנו התקנון אינן חלות. | |
|
|
|
| 8/2/2022 16:49 |
שירן |
 | | מחבר: | שירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 16:49:16 |
| | תודה על התשובה. אך מה אומר החוק לגבי סעיף 3? בנוסף, אם איני מעוניינת במוצר של החברה, האם זכאית להחזר כספי (לא זיכוי לרכישה בחברה)? | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:13 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:13:54 |
| התקנות מתייחסות למוצר שמחירו מעל 150 ש"ח. התקנות לא חלות, וסעיף 3 איננו רלוונטי.
אם את לא מעוניינת במוצר, את צריכה לבדוק האם סד הזמנים של ביטול עסקה על מוצר חשמלי מתקיים? אם עברו שבועיים מיום הרכישה ו/או השתמשת במוצר, אין לך אפשרות לבטל את העסקה. | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:23 |
שירן |
 | | מחבר: | שירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:23:08 |
| | כפי שציינתי, המוצר היה פגום. הוחלף במוצר פגום גם כן. נראה כי היה פגם בייצור הדגם, ואינו נמכר יותר. עדיין לא הסתיים תוקף האחריות, שניתנה לשנה. האם אין לי זכויות כלל??? | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:56 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:56:11 |
| כפי שהוסבר לך מעלה, אין אחריות על המוצר כי זה לא ברף של התקנות.
אם ניתנה לך אחריות באופן וולונטרי ע"י החנות, אז זו כבר "בעיה שלהם" במובן הזה שהם צריכים לבדוק לך את המוצר בתוך התקופה שהם נתנו.
אם את טוענת לפגם במוצר, את צריכה לאפשר להם בדיקה של המוצר בטרם תבקשי לבטל עסקה (אפשר לבקש ביטול עסקה על דרך הפגם. קחי בחשבון שזה מסובך יותר מאשר ביטול בתוך סד הזמנים).
בכל אופן, אם הפגם לא "מתרפא", יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור.
| |
|
|
|
| 8/2/2022 09:58 |
שמואל פיין |
 | | מחבר: | שמואל פיין (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 09:58:26 |
| | שלום רב , לאחרונה מוניתי להיות אפוטרופוס של אחותי שעברה אירוע מוחי , בבדיקה של חשבון הבנק גיליתי שיש הורדה קבוע של 172.22 שח לטובת מרכז אסתיקה רפואית DESHELI , התשלום הנוכחי מספר 26 התבצע לאחרונה , נשארו 10 תשלומים שהסך הכל הוא 6200 שח" , לצערי אין דרך לברר איתה מה היה ומה היו הנסיבות שהביאו אותה להתחייבות הזו עקב האירוע המוחי ששיבש את זיכרון לחלוטין, פניתי לחברה ושאלתי על מה שולמו 6200 שח" ??? השירות שלא היה מעוניין לפרט יותר מדיי , לבסוף מסר שאחותי קיבלה ערכת קוסמטיקה עס" 1200 שח" ושאר התשלום הוא על טיפולים קוסמטיים, סיפרתי לאחרית השירת על מצבה הרפואי וזה היא בכלל לא עשתה טיפול כלשהו ועל זה שאחותי נתמכת של ביטוח לאומי וקשת יום ,ובהנחה שעל התכשירים כן חייבים לשלם הגיוני ש-1200 שח" לא ניתנים להחזר , אבל 5000 שח" שלא נעשה שימוש מבחינת שירותי קוסמטיקה לא נוצלו , בקשתי לקבל החזר של 5000 שח" , הגברת בשירות לא הבינה על מה אני מדבר ואמרה לי שאין החזר כמו שאין לאדם שעה מנוי בחדר כושר החזר במידה ולא השתמש בשירות , אמרתי שזה לא השוואה נכונה , ובזה הסתיימה השיחה. לצערי אין דרך לאמת מה היה , והמצב לעכשיו זה שהכסף יורד כל חודש בחודשו ואחותי לא גומרת את החדש , גם שאמרתי לה שזה "גזל" זה לא הוזיז לה משהו , יש משהו שניתן לעשות בנידון ? | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:44:19 |
| שמואל שלום,
האם נחתם חוזה בין הצדדים? האם העסקה נכרתה לאחר שאחותך עברה אירוע מוחי?
יש כאן עסקה מתמשכת, ועל פניו אתם צריכים לקבל בחזרה את התשלומים העתידיים שנגבו ממנה ברגע שביקשתם לבטל.
יש כאן חשש להטעיה על טיב השירות שניתן לה.
יש לשלוח להם את המכתב הגנרי שהמחלקה המשפטית שלנו הכינה תוך שאתה מזין את הפרטים הרלוונטיים למקרה שלכם:
https://www.consumers.org.il/category/ongoing_transaction_download
במידה וזה לא מגיע לידי פתרון עד לסוף החודש, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 8/2/2022 15:02 |
פרננדה |
 | | מחבר: | פרננדה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 15:02:08 |
| שלום, התקשרתי לחברת הגז ורכשתי בלון גז חדש במוקד נאמר לי כי עד 7 ימי עסקים הגז יסופק. מאז כבר עברו 9 ימי עסקים ועודני בלי גז בבית מה שמאלץ אותי לקנות אוכל בחוץ מדי יום. האם ע"פ חוק אני זכאית לפיצוי על אי אספקה בזמן?
תודה מראש
פרננדה חימנס | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:36 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:36:26 |
| פרננדה שלום,
פיצוי בנושא זה, להבדיל מחוק הטכנאים, אינו מעוגן לצערנו בחוק.
במידה ותדרשי פיצוי מבית המשפט, עליך להוכיח את הנזק שנגרם לך (כגון צירוף קבלות על האוכל ועוד. כמובן שבית המשפט גם צריך להשתכנע ולפסוק לטובתך, וזה לא פשוט כלל). | |
|
|
|
| 8/2/2022 15:34 |
מיטל |
 | | מחבר: | מיטל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 15:34:55 |
| | האם ניתן לציין על אריזה של מס' יחידות לא אבסולוטי כ - X יחידות. לא תחום המזון | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:33 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:33:04 |
| מיטל שלום,
שאלתך אינה ברורה ובהירה. אנא רשמי מקרה קונקרטי שעליו ננסה לייעץ.
האם את מדברת בתור עו"ד/בית עסק או כצרכנית רגילה? | |
|
|
|
| 8/2/2022 13:35 |
סוזי |
 | | מחבר: | סוזי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 13:35:36 |
| האם מותר להגיש שתי תביעות קטנות כנגד אותו קבלן בגין שני נושאים שונים.
למשל כרגע איחור במסירת הדירה ומאחר ויש לי בדק בית לתקופה של שנה ורוצה לשמור לי את הזכות לתבוע בשנית בתביעות קטנות אם הליקויים לא יתוקנו . | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:28 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:28:37 |
| סוזי שלום,
חוקית, את יכולה להגיש עד 5 תביעות קטנות בשנה.
זו לא שאלה צרכנית, כי אם פרוצדוראלית. לפרטים נוספים יש לברר עם מוקד בתי המשפט בטלפון 077-2703333. | |
|
|
|
| 8/2/2022 15:16 |
מירב |
 | | מחבר: | מירב (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 15:16:31 |
| | שלום,קניתי תנור אפייה משומש ממישהי באופן פרטי, אצלה בבית היה נראה שהוא תקין , והיא טענה שלא השתמשה בו הרבה.כשחיברו אותו אצלי, התברר שאחת האופציות בכפתורי ההפעלה בתנור , גורמת לקצר בכל הבית.הגברת לא מוכנה לקחת אותו חזרה ולהחזיר לי את כספי.לצערי אין לי תיעוד מלבד סרטון שמראה את הקצר שנגרם כאשר מפעילים את התנור.מה ניתן לעשות ? | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:21 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:21:02 |
| מירב שלום,
המועצה איננה מטפלת בעניינים שבין צרכן לאדם פרטי, אלא שבין צרכן לבית עסק.
את יכולה לפנות למוקד שי"ל (שעות ייעוץ לאזרח) באזור מגורייך על מנת לקבל ייעוץ משפטי פרטני. | |
|
|
|
| 8/2/2022 13:05 |
רינת |
 | | מחבר: | רינת (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 13:05:12 |
| שלום רב,
רכשתי שלושה כרטיסי טיסה בחברת אל על דרך סוכנות דיזנהאוז לתאריך 04/06/2020. הטיסה בוטלה בגלל הקרונוה ועדיין לא קיבלתי החזר עבור הכרטיסים.
לאחר פניות חוזרות ונשנות (במשך כשנה) לדיזנהאוז נאמר לי כי אקבל את ההחזר עד יוני 2022 בגלל "עומס במחלקת הנהלת חשבונות".
האם הדבר תקין?
תןדה מראש
רינת | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:17 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:17:56 |
| רינת שלום,
הדבר אינו תקין, בלשון המעטה.
יש כאן הטעייה על טיב השירות ומועד החזרת כספך.
מוטב אולי לחכות ליוני (אנא תתחמי אותם עם מועד מדויק). במידה והמועד יעבור, עליך להגיש תביעה קטנה בבית המשפט לתביעות קטנות ללא דיחוי. תוכלי גם לדרוש בנוסף פיצוי של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
את יכולה גם להגיש עכשיו תביעה, לשיקולך. | |
|
|
|
| 8/2/2022 11:53 |
ליאור |
 | | מחבר: | ליאור (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 11:53:15 |
| שלום,
רכשתי 2 זוגות נעליים באינטרנט, שילמתי על משלוח ברכישה, ובתנאי הרכישה נכתב כי החזרת נעליים תחויב בתשלום על משלוח נוסף. אחד הזוגות הגיע אליי תקול, ולאחר התכתבות ווטסאפ עם שירות הלקוחות (ומרדף של כמה ימים אחר שירות הלקוחות), נאמר לי שישלחו שליח לטובת החזרת הנעליים התקולות (ללא עלות כי מדובר במוצר תקול), מיד לאחר מכן שאלתי אם אפשר להחזיר עם השליח גם את הזוג השני, אך לא קיבלתי תשובה עד לזמן הגעת השליח (גם לא כשהתקשרתי למוקד שירות הלקוחות שהיה אמור להיות פעיל באותו זמן).
בסוף, לאחר כשבועיים מהגעת השליח ועוד מרדפים אחר שירות הלקוחות, קיבלתי החזר על זוגות הנעליים אך חויבתי על ההחזרה במחיר המלא שלה (למרות שבמקור השליח נשלח ללא עלות לטובת החזרת נעל פגומה, ורק הוספתי משהו לשליח שכבר הגיע אליי). האם זה חוקי? האם הם יכולים לחייב אותי על המשלוח למרות שכביכול הוא היה אמור להיות ללא עלות? ולמרות שלא ענו בשירות הלקוחות לפנייתי? | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:06 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:06:06 |
| ליאור שלום,
מתיאורך עולה כי בית העסק פעל כחוק. חשוב להגיש כי המועצה עוסקת בביטול ולא בהחלפה.
עבור הנעל הפגומה, אין לחייב אותך בדמי ביטול.
עבור הזוג השני, ניתן לחייב בדמי ביטול ומשלוח במקרה של חרטה. לא ניתן לחייב את בית העסק לקחת את הזוג השני "כבדרך אגב", לפי תיאורך.
| |
|
|
|
| 8/2/2022 11:23 |
עדן |
 | | מחבר: | עדן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 11:23:46 |
| היי,
רכשתי מוצר שהתגלה כפגום (פיקסל שרוף),
לאחר כחודשיים או שלוש גיליתי זאת ושלחתי אותו לתיקון,
כעת המוצר נמצא במעבדות מעל חודש, כשכל פעם מחדש אומרים לי שהוא בטיפול.
האם זה תקין? מה אני עושה?
תודה לעוזרים. | |
|
|
|
| 8/2/2022 17:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 08/02/2022 | | שעה: | 17:03:02 |
| עדן שלום,
יש כאן חשש להטעייה בוטה על טיב ומהות השירות, כמו גם על הפרת תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה).
אנא הגש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
|