| 16/2/2022 13:12 |
Assaf |
 | |
|
| 16/2/2022 13:13 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 14/2/2022 21:40 |
עבודה מהבית |
 | | מחבר: | עבודה מהבית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 21:40:44 |
| | דרושים לעבודת קלדנות, תמלול, כתיבה, הזנת תוכן, סקרים, ולפרטים שלחו וואטספ למספר 050-2322173 | |
|
|
|
| 16/2/2022 13:13 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 14/2/2022 22:35 |
יהודה |
 | | מחבר: | יהודה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 22:35:50 |
| | דרושים לעבודה בהזנת נתונים קלדנות, בק אופיס, תמלול, ותרגום, פרטים באימייל drusimexpress2023@gmail.com | |
|
|
|
| 16/2/2022 13:12 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 14/2/2022 10:59 |
אלי |
 | | מחבר: | אלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 10:59:15 |
| בית העסק טוען שברגע שהלקוח רכש כרטיס נטען סלולרי PrePaid ( תשלום מראש ) , הלקוח לא יכול לבטל את העסקה!!
לפי מה שהבנתי זה לא נכון , כי גם אם הלקוח השתמש באופן חלקי בדקות שהיו טעונות בכרטיס אז שישלם על מה שצרך ויקבל החזר על הדקות שטרם נעשה בהם שימוש.
רציתי לברר מולך האם הטענה הזו של בית העסק נכונה על פי החוק ?
תודה!
| |
|
|
|
| 14/2/2022 17:15 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:15:44 |
| אלי שלום רב,
כיצד הסקת שזה לא נכון? נשמח למקור חוקי בנושא.
| |
|
|
|
| 15/2/2022 15:45 |
אלי |
 | | מחבר: | אלי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 15/02/2022 | | שעה: | 15:45:14 |
| | אינני מכיר חוק שאני יכול להסתמך עליו ולכן שאלתי את מומחי המועצה האם הטענה הזו של בית העסק נכונה על פי החוק? אשמח לתשובתכם. | |
|
|
|
| 28/1/2022 16:53 |
בוריס ד |
 | | מחבר: | בוריס ד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 28/01/2022 | | שעה: | 16:53:08 |
| אני אזרח ואתיק, אפילו מאוד, קניתי את מחשב נייד לפי הודעה בטלפון. לאחר שקיבלתי וחבר באקי סידר לי קשר אינטרנט ואחרי ניסיון ראשון גיליתי שלא יכול להשתמש את מכשיר בגלל גודל קטן אותיות על מקלדת ועל מסך, ובגלל ראיה לקויה. פניתי לחברה ובקשתי להחזיר קניה, אף לשלם נזק.אלא הם סרבו לי.. יתכן שמאז עברה פחוט לשנה.. לא משתמש במכשיר..
מה זכויות צרכן במקרה שלי? אם יש סיכוי להגיש תביעה קטנה ולהחזיר קניה?? שלמתי 3200 + ש"ח. לא ראיתי מכשיר לפני קניה. אני בן 92, אזרח ואתיק.
תודה על הבהרה זכויות.
| |
|
|
|
| 29/1/2022 09:35 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 29/01/2022 | | שעה: | 09:35:00 |
| המועצה תבדוק אתך את הנושא החוקי. אם לא תוכל לבטל את העסקה, חפש בחנויות מדבקות עם האותיות, המספרים והסימנים, שיהיו אולי גדולים יותר, ותדביק אותם על המקשים.
כדי לשנות את גודל האותיות על המסך, צריך לשנות את ההגדרות של וינדוס והתוכנות (דפדפן, מייל, וכדומה). תוכל לשנות אותן מיידית ולא לחכות עד לתשובת החברה. חפש בוינדוס ובכל תוכנה את "הגדרות". | |
|
|
|
| 30/1/2022 15:13 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 30/01/2022 | | שעה: | 15:13:56 |
| בוריס שלום,
אתה מציין כי פנית לחברה. מתי פנית לראשונה בבקשה לבטל? במידה וזה נעשה בתוך 4 חודשים ממועד הקנייה, הרי שאתה נמצא בסד הזמנים (בנוסף, האםיש הוכחה לבקשת הביטול?). במידה ועברו 4 חודשים ממועד הקנייה, הרי שאין באפשרותך לבטל. | |
|
|
|
| 14/2/2022 15:03 |
בוריס ד |
 | | מחבר: | בוריס ד (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 15:03:41 |
| שלום משה, תודה על תשובתכם מהירה.
לצערי, בקושי מצאתי תשובתכם בגלל גילי ו..
המצב קניה מחשב ה"ל כזה:
קניתי את מחשב במרס 7 , קיבתי בעוד 10 ימים עם שליח דואר.
חבר הפעיל מחשב בחודש אפריל, אז 21 למאי פניתי לחברה.
כתבתי:
שלום, מצטער שקניתי,
יתכן שבגלל גילי, לא יכולתי להסתדר.. בגלל אותיות קטנטנות, בגלל אותיות קטנות על מקלדת, בגלל שלא שומע כלום, בגלל עכבר.
חבר עזר לקשר לאינטרנט.. לא יכול להשתמש.. מסך אין דמיון עם מסכי של DELL.
לא הייתי קונה, לא יודע להשתמש.
בברכה בוריס דוברובנסקי..
תשובה שקיבלתי מי מוחר:
"צר לי על הרגשתך.
מהמוצר הנ"ל נמכרו מאות של יח' ולא נתקלתי בתלונות דומות.
כאמור אנחנו רק משווקים את המוצרים ולא מייצרים אותם.
בברכה..."
- לפי תאריכים התכתבות במייל פניתי לחברה תוך חודשיים.
קיבלתי תשובה שלילית.
לכן לא פניתי יותר, חליתי.. עדיין לא משתמש במחשב, מלבד ניסיון ראשון הלא מוצלח...
בברכה. תודה על נכונות לעזור.
| |
|
|
|
| 14/2/2022 16:02 |
בוריס |
 | | מחבר: | בוריס (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 16:02:13 |
| שלום מועצה, תודה על תשובתכם מהירה.
לצערי, בקושי מצאתי תשובתכם בגלל גילי ו..
המצב קניה מחשב ה"ל כזה:
קניתי את מחשב במרס 7 , קיבתי בעוד 10 ימים עם שליח דואר.
חבר הפעיל מחשב בחודש אפריל, אז 21 למאי פניתי לחברה.
כתבתי:
שלום, מצטער שקניתי,
יתכן שבגלל גילי, לא יכולתי להסתדר.. בגלל אותיות קטנטנות, בגלל אותיות קטנות על מקלדת, בגלל שלא שומע כלום, בגלל עכבר.
חבר עזר לקשר לאינטרנט.. לא יכול להשתמש.. מסך אין דמיון עם מסכי של DELL.
לא הייתי קונה, לא יודע להשתמש.
בברכה בוריס דוברובנסקי..
תשובה שקיבלתי מי מוחר:
"צר לי על הרגשתך.
מהמוצר הנ"ל נמכרו מאות של יח' ולא נתקלתי בתלונות דומות.
כאמור אנחנו רק משווקים את המוצרים ולא מייצרים אותם.
בברכה..."
- לפי תאריכים התכתבות במייל פניתי לחברה תוך חודשיים.
קיבלתי תשובה שלילית.
לכן לא פניתי יותר, חליתי.. עדיין לא משתמש במחשב, מלבד ניסיון ראשון הלא מוצלח... יש לי התכתבות להוכחה.. מי תגובה שלהם הבנתי שהים לא מוכנים לבטל.. שלמתי משהו 3200 ש"ח.
בברכה. תודה על נכונות לעזור.
| |
|
|
|
| 14/2/2022 17:44 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:44:41 |
| מתיאורך עולה כי אתה עומד בכל התנאים של תיקון מס' 47 לחוק הגנת הצרכן והם:
גילך- מעל 65 שנים, סוג העסקה- טלפונית, זמני ביטול העסקה- בתוך 4 חודשים מרגע הקנייה.
יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור:
https://www.consumers.org.il/category/complaint-form
| |
|
|
|
| 14/2/2022 14:01 |
ט.ר |
 | | מחבר: | ט.ר (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 14:01:01 |
| | רכשתי מוצר לפני חודשיים וחצי ובגלל הקורונה ותקופת מבחנים לא פתחתי לבדוק אותו, אתמול בפתיחת מכסה האריזה שאינו סגור הרמטית ראיתי מבעט לניילון המוצר הסגור במדבקות כי הוא בצבע שונה ממה שביקשתי מהמוכרת. האם אסור על החנות לאסור עליי להחליף את המוצר לצבע התואם אותו ביקשתי לרכוש מלכתחילה? הייתה כאן אספקת מוצר שגוי | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:33 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:33:35 |
| ט.ר שלום רב,
לפי החוק היבש עברו כבר חודשים וחצי מרגע קבלת הוצר ולכן אין זכות ביטול.
מנגד, קיימת הטעיה על טיב המוצר (צבעו) ועל כן יש כאן לכל הפחות חשש ל אי התאמה מהותית.
במידה ואינך מסתדר איתם יש להגיש תלונה באתנו ונסה לעזור. | |
|
|
|
| 14/2/2022 13:36 |
יוסי |
 | | מחבר: | יוסי (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 13:36:44 |
| | אשמח לדעת מה העמדה הרשמית של המועצה במקרה ובו חליתי בקורונה ביום המופע. בית העסק טוען שלא ניתן לבטל כרטיס ביום המופע. בית העסק טוען: אין החזר כספי ואין זיכוי | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:30 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:30:05 |
| יוסי שלום רב,
חוק הגנת הצרכן קובע כי אין החזר כספי ואין זיכוי כל עוד לא עמדת בתנאי הביטול המלאים שהם:
ביטול תוך 14 יום מיום עשיית העסקה ועד 7 ימים שאינם ימי מנוחה לפני המופע.
לשיטת המועצה הקורונה מהווה כוח עליון אך זוהי עמדה שאינה במעמד של חוק מחייב.
המדינה לא קבעה נכון לעכשיו הוראת שעה בנושא.
| |
|
|
|
| 13/2/2022 16:05 |
אלה קוסמן |
 | | מחבר: | אלה קוסמן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/02/2022 | | שעה: | 16:05:38 |
| שלום רב,
רכשנו ב20.1.22 מעבד מזון פיליפס בעלות 1357 שח במחסני חשמל בסניף אור יהודה. המוצר אינו תואם את הציפיות שלנו, אינו מתאים לצרכים שלנו לשמם השקענו את הסכום. בניגוד למצופה ולהסברים שקיבלנו, אופן החיתוך שלו גס ולא אחיד ופוגע באיכות המנה ומקשה מאוד על תהליך בישול. האם ניתן לבקש החזר כספי חלקי לפחות כי למכשיר זה אין שום תועלת כעת מבחינתנו ואנו מאוכזבים מאוד.
תודה רבה
| |
|
|
|
| 14/2/2022 12:50 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 12:50:37 |
| החוק הגנת הצרכן קובע כך:
2. (א) לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה (להלן – הטעיה); בלי לגרוע מכלליות האמור יראו ענינים אלה כמהותיים בעסקה:
(1) הטיב, המהות, הכמות והסוג של נכס או שירות;
הטעיה תאפשר לכם לבטל את העסקה, וזה נראה שיוכל לקרות רק בבית המשפט לתביעות קטנות. מה שאתם צריכים לעשות זה להוכיח לשופט שלא נמסר לכם מספיק מידע אודות הטיב והמהות של המעבד. לדוגמה: מידת חיתוך מינימלית. אבל לא מידע בע"פ שהוא קשה להוכחה, אלא בכתב באתרים של חברת פיליפס הישראלית והעולמית, למשל, שבהם יכולתם והייתם צריכים לקבל מידע על המוצר. אין לי קשר למועצה. | |
|
|
|
| 14/2/2022 13:04 |
משה |
 | | מחבר: | משה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 13:04:20 |
| וגם חוק המכר קובע כך:
11. המוכר לא קיים את חיוביו, אם מסר –
(3) נכס שאין בו האיכות או התכונות הדרושות לשימושו הרגיל.
שוב, נטל ההוכחה הוא עליכם עם תמונות, למשל, של החיתוך.
14. (א) על הקונה להודיע למוכר על אי-התאמה מיד לאחר מועד הבדיקה לפי סעיף 13(א) או (ב) או מיד לאחר שגילה אותה, הכל לפי המוקדם יותר.
(ב) לא הודיע הקונה על אי ההתאמה כאמור בסעיף קטן (א), אין הוא זכאי להסתמך עליה.
יכול להיות שנמכרה לכם סכין פגומה שלא עברה בדיקת איכות של היצרן, ולכן הבעיה בחיתוך. במקרה כזה צריך לבדוק אותה (ע"י חיתוך נייר, אולי) באופן מקצועי או שלא. | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:26 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:26:44 |
| אלה שלום רב,
משה צודק, אנו מציעים להגיש תלונה באתרנו וננסה לסייע. | |
|
|
|
| 14/2/2022 14:04 |
Mitchel Samuel |
 | | מחבר: | Mitchel Samuel (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 14:04:25 |
| https://www.google.com/
google
[url=https://www.google.com/]google[/url] | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:21 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 14/2/2022 14:05 |
Mitchel Samuel |
 | |
|
| 14/2/2022 17:20 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 14/2/2022 11:19 |
קארין |
 | | מחבר: | קארין (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 11:19:03 |
| | שלום רב רכשתי כרטיס טיסה דרך סוכן נסיעות וחליתי בקורונה, ביקשתי לבטל את הטיסה, וסוכן הנסיעות לא הסכים, בסוף חברת KLM בישראל טענה שמגיע לי החזר מלא, כעת הסוכן נסיעות רוצה לגבות ממני 5% על ביטול עסקה. האם אף על פי שחליתי וזכאית להחזר מלא הוא יכול לגבות ממני גם ביטול? | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:18 |
המועצה לצרכנות |
 | |
|
| 14/2/2022 11:18 |
קארין |
 | | מחבר: | קארין (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 11:18:42 |
| | שלום רב רכשתי כרטיס טיסה דרך סוכן נסיעות וחליתי בקורונה, ביקשתי לבטל את הטיסה, וסוכן הנסיעות לא הסכים, בסוף חברת KLM בישראל טענה שמגיע לי החזר מלא, כעת הסוכן נסיעות רוצה לגבות ממני 5% על ביטול עסקה. האם אף על פי שחליתי וזכאית להחזר מלא הוא יכול לגבות ממני גם ביטול? | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:17 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:17:52 |
| קארין שלם רב,
במידה והעסקה בוצעה דרך סוכן נסיעות ונאלצת לבטל- הוא רשאי לגבות דמי ביטול של 5% או 100 ש"ח הנמוך מביניהם.
עצם הידבקותך בקורונה אינה פוטרת אותך מתשלום דמי הביטול- אין שום הוראת שעה בנושא נכון לעכשיו. | |
|
|
|
| 14/2/2022 10:37 |
גלית |
 | | מחבר: | גלית (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 10:37:54 |
| רכשנו מצלימה ולאחר כמה חודשים נפלה המצלימה ונגרם נזק בלתי הפיך לעדשה.
התקשרתי לברר על עדשה תואמת והוצע לי עדשה בסכום גבוה כל כך יותר מעלות המצלימה.ביקשתי לברר אם יש משהו יותר זול מאותה חברה של עדשות והוצע לי לקנות עדשה מסוימת במחיר של 1136 ש"ח . לאחר שלושה ימים הגיע המשלוח ומתברר שהעדשה הינה רק לצילומי תקריב עבור צלומי סטודיו ללא יכולת זום משתנה.
העוסק לא יידע אותי בנתון זה שאילו הייתי יודעת אותו לא הייתי רוכשת כלל.
כמובן שפתחתי את האריזה וחיברתי למצלימה אבל מיד החזרתי ולא בוצע שימוש כלל.
מהם זכויותי? | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:13 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:13:11 |
| גלית שלום רב,
מתיאורך עולה כי אינך עומדת בסד הזמנים לביטול עסקה מאחר שעברו מספר חודשים.
האם יש אחריות? והאם זה נגרם על ידך או על ידם? | |
|
|
|
| 14/2/2022 10:27 |
רינת |
 | | מחבר: | רינת (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 10:27:14 |
| שלום,אשמח להכוונה, לאיזה גוף ניתן לפנות בנושא הבא:
בשכונה שאני גרה יש הפסקות חשמל וירידות מתח.
יש נזקים במוצרים שונים וכן כאשר שעות רבות ללא חשמל אז המזון נהרס.
אני מעוניינת לשלוח מכתב לגוף חיצוני שלא קשור לחברת החשמל, כי הם טוענים בחזלק מהמקרים נזקי טבע - ברק, או עומס בחשמל אזורי.
בחודש האחרון היה למעלה 6 פעמים.
תודה. | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:10 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:10:55 |
| רינת שלום רב,
חברת החשמל היא הגוף המטפל בנושא- במידה ואין תשובה מהם ניתן לפנות לרשות החשמל (הרגולטור).
| |
|
|
|
| 14/2/2022 10:00 |
קורל |
 | | מחבר: | קורל (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 10:00:02 |
| סגרתי חבילת אינטרנט וטלפון בחברה מוכרת לפני כמה חודשים. מרגע סגירת החבילה החיובים לא תואמים לסכום העסקה שסוכם. התקשרתי מספר פעמים לשירות- חלק מהנצידים התנערו מאחריות וטענו שהעסקה לא קיימת וחלק מהנציגים הבטיחו שאקבל החזר על הפער ופיצוי על ההתנהלות ושסכום העסקה יהיה הסכום שסוכם איתי במקור. בינתיים החעובים ממשיכים להיות גבוהים יותר.
לפני כנה ימים התקשרתי שוב לשירות ושוב הובטח לי שאקבל החזר על החיוב השגוי, פיצוי ושהחבילה תחזור לסכום המקורי. אתמול חזר אלי נציג וטען שאין אפשרות לקבל את החבילה בסכום שסגרתי ושהחיוב שהם מחייבים אותי היום זה הסכום של החבילה מבחינתו.
מה ניתן לעשות? האם אוכל לקבל את סכום החבילה המקורי+החזר על פערי החיוב+ פיצוי כפי שהובטח?
מדובר על מספר חודשים שזה המצב. כמובן שיש לי תיעוד להכל
| |
|
|
|
| 14/2/2022 17:09 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:09:14 |
| קורל שלום רב,
המידה וישנו תיעוד שמאשש את דברייך, יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור.
במקביל יש להגיש תלונה למשרד התקשורת ,הרגולטור, בכתובת pnyot@moc.gov.il. | |
|
|
|
| 13/2/2022 18:31 |
יונה כהן |
 | | מחבר: | יונה כהן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/02/2022 | | שעה: | 18:31:30 |
| רכשתי אריחים לריצוף קירות האמבטיה. בבדיקה שנעשתה מדגמית על ידי השיפוצניק בה בדק את האריחים עם פלס נמצאו ארבע חבילות עם אריחים פגומים. החברה אמרה שהיא מוכנה לפצות אותי בשלוש חבילות בתנאי שאחתום שלא יהיו לי דרישות או תביעות מהחברה.
האם זו דרישה לגיטימית? הרי אם אחתום ואקבל שוב סחורה פגומה לא יהיה לי למי לפנות ...
מאחר וסירבתי לחתום מבעוד מועד החברה לא מוכנה לספק לי את הסחורה והעבודה הופסקה. אודה על עזרתכם בעניין | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:05 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:05:54 |
| יונה שלום רב,
בית העסק אינו יכול להתנות את החלפת המוצר הפגום בחתימה.
יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 7/2/2022 10:55 |
נינה |
 | | מחבר: | נינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 10:55:09 |
| שלום לצוות היקר
הזמנתי מזנון מחנות רהיטים שהיה בתצוגה ורק ביקשתי שצבע המגירות יהיה כמו כל המזמנון ולא שונה כמו שבתצוגה.
האם זה נחשב ייצור בהזמנה אישית?
היה כתוב בהזמנה שתוך 48 שעות אפשר לבטל. יום למחרת אישור ההזמנה ביקשתי לבטל כי התחרטתי בגלל המחיר, אבל נאמר שכבר אישרתי את ההזמנה, וזה ייצור בהזמנה אישית ולא ניתן יותר לבטל! בלית ברירה הסכמתי והשארתי כך.
שבועיים לאחר מכן מובילים של מפעל רהיטים הביאו את המזנון וממש ברשלנות, וגם גררו את הרהיטים שלי כמו שק זבל ומאוד התעצבנתי מההתנהגות שלהם. לכן לא בדקתי את המזנון כשהם היו עדיין אצלי.
אחרי שעזבו בדקתי וראיתי פגמים במזנון וגם העץ מסוג סיבית ולא מעץ איכותי כמו שהובטח בטלפון (השיחה מוקלטת).
שאלות: האם אפשרי לבטל את ההזמנה במקרה כזה ולבטל צ'קים ששולמו?
האם אפשר לדרוש שיחליפו למזנון מעץ מלא או כמו שהבטיח לעץ איכותי?
מה קורה לגבי תשלום ששילמתי למובילים אם אפשר לבטל את ההזמנה?
תודה רבה על עזרתכם
| |
|
|
|
| 7/2/2022 14:26 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 07/02/2022 | | שעה: | 14:26:08 |
| נינה שלום רב,
הזמנה אישית נחשבת הזמנה לפי מידות או דרישות מיוחדות עבורך- בחירת צבע המגירות נעשתה לפי קטלוג/ מניפת צבעים שהופיעה בחנות? במידה וכן, הרי שלא מדובר בהזמנה אישית.
אם לא מדובר בהזמנה אישית- ניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום במידה ולא השתמשת וזה לא הורכב בביתך.
יש כאן לכאורה הטעיה לגבי זכות הביטול.
מאחר ואישרת את ההזמנה והרהיטים הגיעו אנחנו כבר לא נמצאים בגדרי ביטול העסקה.
בנוסף, יש כאן חשש להטעיה על טיב השירות שניתן ומהות המוצר שסופק.
ביטול שיקים באופן חד צדדי מהווה עבירה פלילית שעלולה לגרור להליכי הוצל"פ.
החלפה אינה מעוגנת בחוק ועליהם לספק לך את המוצר שהובטח לכאורה לדברייך.
ביטול תשלום למובילים אינו אפשרי.
יש להגיש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 13/2/2022 17:04 |
נינה |
 | | מחבר: | נינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/02/2022 | | שעה: | 17:04:37 |
| שלום שוב למועצה לצרכנות
לאחר 10 יום שמשכו אותי וניסיתי לדבר איתם להחזיר את המזנון הפגום, נאמר שרק אפשר להחליף, ושוב מייצרים בשבילי מזנון חדש! אמרתי להם שמלתחילה זה לא נחשב ייצור בהזמנה אישית והטעיתם אותי כשרציתי לבטל הזמנה, אך אמרו ש"זה כן ייצור בהזמנה אישית ולא ניתן להחזיר ונראה שאת לא מעוניינת לקבל שרות. תקבלי אותו מזנון בדיוק כמו שהיה מוצג בחנות והזמנת". אמרתי להם "הבטחתם בע"פ בטלפון בשיחה מוקלטת איכות גבוהה אך אתם לא סיפקתם לי מזנון איכותי."
השאלה שלי: האם אני חייבת להסכים ולנסות שוב שיספקו לי מזנון אחר?
לפי החוק אני יכולה לקבל החזר וזיכוי כספי? ולהחזיר את המזנון הפגום?
תודה רבה רבה | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:03 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:03:56 |
| | כן, עלייך להסכים להקטנת הנזק- במידה ותתעורר בעיה הגישי תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 13/2/2022 15:17 |
רוני |
 | | מחבר: | רוני (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/02/2022 | | שעה: | 15:17:05 |
| שלום רב,
רכשנו מכונת כביסה אשר במפרט הטכני שלה באתר מחסני חשמל הופיע דירוג אנרגטי A+++. כאשר המכונה הגיעה לביתנו לפני כשלושה שבועות על המכוןנה הופיע דירוג אנרגטי D. מאז אנחנו בשיחות עם מחסני חשמל ומכון התקנים (אליהם הופנניו מטעם מחסני חשמל) בעניין כאשר לאחרונה הם הודו שחלה טעות באתר והדירוג האנרגטי הוא לא A+++, אלא A. הם הציעו לנו לבטל את העסקה.
יש לציין:
1. אנחנו כבר שלושה שבועות בהליכים למולם בשל הבעיה וללא מכונת כביסה. שולחים למכבסה ומוציאים כסף רב.
2. הם לא שינו את המפרט באתר וממשיכים להטעות צרכנים.
3. האם לא מגיע פיצוי הולם יותר לעניין?
אשמח לדעת כיצד עלינו לפעול ומה הפיצוי המגיע בעניין שכזה,
תודה רבה! | |
|
|
|
| 14/2/2022 16:53 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 16:53:44 |
| רוני שלום רב,
מתיאורך עולה חשש כבד על טיב השירות שניתן ומהות המוצר שסופק.
יחד עם זאת ברגע שהציעו ביטול עסקה, הרי שהם "הקטינו א הנזק" ופעלו נכון.
המועצה אינה מתעסקת בפיצוי כי אם בהשבה.
ניתן לתבוע פיצוי שמותנה בהוכחת נזק (יש לכמת את הנזק). | |
|
|
|
| 14/2/2022 17:00 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 17:00:29 |
| באשר לאי שינוי המפרט באתרם והמשך הטעית הצרכנים, כפי שכתבת בסעיף 2, יש לפנות לרשות להגנת הצרכן ולדווח להם כל כך, ובמקביל לפנות למחלקת הטעיה בפרסוo אצלנו (במייל שכתובתו: legal@consumers.org.il).
כל הכבוד על ערנותך ומודעותך הצרכנית, אם נכון הדבר. | |
|
|
|
| 13/2/2022 13:47 |
לירן |
 | | מחבר: | לירן (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/02/2022 | | שעה: | 13:47:19 |
| שלום.
1. האם יש עילה לביטול עסקה לשולחן שבורג שמחזיק את הרגליים יוצא בצד השני של הפלטה, מכוון כלפיי מעלה ומסוכן לשימוש(שרט לי את היד)?
השולחן נבחר מתצוגה והוכן במפעל, ולא עברו 14 יום מרגע המסירה, אך בעת קבלת השולחן לביתי, חתמתי על טופס שאין פגמים.
2. במקרה של ביטול העסקה האם עליי להחזיר את השולחן? ואם כן האם עליי להחזיר לחנות שממנה רכשתי או למפעל שסיפק? | |
|
|
|
| 14/2/2022 16:38 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 16:38:49 |
| לירן שלום רב,
מתיאורך עולה חשש לפגם מובנה במוצר שסופק לך.
עצם החתימה על הטופס אינה אומרת דבר באשר להימצאותו של הפגם.
כיצד קנית את המוצר?
במידה וקנית את המוצר באופן פרונטלי- יש אפשרות לבטל את העסקה תוך 14 יום ובתנאי שלא נעשה שימוש/ לא נפגם/ לא הורכב בביתך, אם אחד מאלו מתקיים הרי שאין זכות ביטול ונדרש תיקון, אם לא מתקנים ולא מוצאים פתרון אופטימלי עבורך עליך לדרוש ביטול מחמת הפגם שתיארת.
במידה וקנית במכר מרחוק- הרי שביכולתך לבטל את המוצר ללא קשר לשימוש בו או להרכבתו תוך 14 ימים מיום אספקת המוצר.
הביטול אינו כרוך בדמי ביטול ו/או כל עלות נוספת.
במיה והדברים לא מגיעים לכדי פתרון- אנא הגש תלונה באתרנו וננסה לעזור. | |
|
|
|
| 13/2/2022 13:35 |
פנינה |
 | | מחבר: | פנינה (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 13/02/2022 | | שעה: | 13:35:01 |
| | פניהשלא טופלה מפר חודשים פנינה 0522662722 | |
|
|
|
| 14/2/2022 16:32 |
המועצה לצרכנות |
 | | מחבר: | המועצה לצרכנות (לשליחת דואר אלקטרוני) | | תאריך: | 14/02/2022 | | שעה: | 16:32:32 |
| פנינה שלום רב,
מספר פנייתך הוא 914098 (תשמרי זאת).
הועבר מייל לגורם המטפל בפנייתך והוא ייצור איתך קשר בהקדם. | |
|
|
|
|