המועצה לצרכנות מגישה: בדיקה מקיפה ונרחבת לסל הפסח
לקראת חג הפסח, בדקה המועצה לצרכנות סל של 70 מוצרים במאות סניפים של רשתות השיווק. רמי לוי ויינות ביתן צמודים בצמרת. הפער בין הרשת הזולה והיקרה ביותר עומד על 36%
כמידי שנה, לקראת חג הפסח, ערכנו בדיקה מקיפה של סל מוצרים לחג המכיל 70 מוצרים שונים לחג במאות הסניפים של 18 רשתות שיווק. את רשימת המוצרים המלאה ניתן למצוא בקישור זה
על פי הבדיקה, הרשת הזולה ביותר בממוצע היא רשת רמי לוי בעלות של סל 659 ש"ח. אחריה רשת יינות ביתן בעלות 665 ש"ח, ויש חסד בעלות 702 ש"ח. המחירים בממוצע לכל הסניפים שנבדרו (ראו סייגים בתחתית הכתבה).
הממוצע של הסל שבדקנו עומד על 781 ש"ח כשחוץ מרמי לוי, יינות ביתן ויש חסד, הרשתות הנמצאות מתחת לממוצע הן: יוחננוף, מחסני השוק, שופרסל דיל EXTRA, יש בשכונה, ויקטורי, שוק מהדרין, שוק העיר ושופרסל דיל. הפער בין הרשת הזולה והיקרה ביותר עומד על 36%.
לבדיקת מחירי המצות, הגפילטע פיש והמוצרים הכשרים לפסח לחצו כאן >>
לצפיה בכתבת וידאו מתוך התוכנית הכלכלית, קשת 12
סייגים לבדיקה:
· מחירים מעודכנים לתאריך 21.03.18 בהתאם לנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי (הופקו באמצעות פלטפורמת פרייסז).
· מחירים בממוצע רשתי .
* מחירים מעוגלים
* במידה ולא קיים מחיר של מוצר מסוים בכל הרשת , נלקח בעבור אותו מוצר המחיר הממוצע הכללי של כל הרשתות שנבדקו
* רשתות בהן נמצאו פחות מ 90% מהמוצרים הוצאו מהבדיקה ואינן נלקחו בחשבון בנתונים
· סניפי האינטרנט ואילת אינם נכללים בדו"ח.
· חשוב לציין: מבצעים נלקחים בחשבון למעט מבצעי חבר מועדון וכרטיסי אשראי. מבצעים אחרים וכרטיסים אלו עשויים להשפיע על המחיר הסופי בקופה.
· הנתונים אינם מייצגים את כלל הרשתות והסניפים בארץ
ט.ל.ח