בדיקה המועצה לצרכנות במגזר החרדי: היכן הכי משתלם לרכוש מוצרים למשפחה המורחבת?
לקראת בין הזמנים, סיירי המועצה לצרכנות ערכו בדיקה מיוחדת במרכולים והסניפים בהם קונים בעיקר חרדים. התוצאות מפתיעות: פערים של עשרות אחוזים בין הרשתות
אצל המגזר החרדי, המתאפיין בדרך כלל במשפחות מרובות ילדים, קיימת חשיבות גדולה במיוחד היכן לערוך את הקניות ואיזו רשת מציעה את המבצעים האטרקטיביים במיוחד, מכירות מוצרים באריזות גדולות ועוד.
לצורך כך, יצאנו לבדוק מספר מוצרים ברשתות בהם כל המוצרים הנמכרים הם בכשרות מהדרין. המוצרים שנבדקו היו: גבינה לבנה 5% במרקם קרמי מעודן טרה 750 גרם, טונה בשמן ענק סטארקיסט 545 גרם, שוקו מוו בקרטון 2% ללא תוספת סוכר טרה 1 ליטר, שניצל תירס רכיבים ביתיים פרווה טבעול 750 גרם ועוד. כולם מארזים גדולים. הרשתות שנבדקו היו: אושר עד, ויקטורי, יינות ביתן, יש חסד, רמי לוי, שופרסל דיל, ברכל ומעיין 2000.
הבדיקה בסניפי ברכל (מוצג ממוצע הסניפים) ומעיין 2000 ( נבדק סניף אחד בחצור הגלילית) נערכה בשטח על ידי סיירי המועצה לצרכנות . הנתונים בשאר הרשתות נלקחו ממאגר המחירים האינטרנטי ובאמצעות הפלטפורמה של פרייסז. הנתונים לוקחים בחשבון מבצעים שאינם לחברי מועדון . כלומר : היכן שהיה לדוגמא מבצע של 2 ב-15 ₪ , המחיר שמתועד הוא 7.5 ₪.
מבחינת השילוט אז על פי דיווחי הסיירים (שביקרו גם בשני סניפי אושר עד) , הם לא נתקלו כמעט בשילוט גדול ומיוחד לתקופת בין המיצרים, אלא בשילוט ספציפי אודות מבצעים על מוצרים כאלה ואחרים כאשר בחלק מהם מצויין שהמבצע הוא בתאריכים 10-11.8 לפני תשעה באב. כלומר, ייתכן ומי שבקיא בהלכות המגזר כן מבין כי מדובר במבצעים ספציפיים לימים אלו.
טבלת השוואת מחירים במגזר החרדי
כפי שניתן להתרשם מהטבלה, הפער המשמעותי ביותר שמצאנו היה פער אדיר של 131% עבור שוקו מוו. בעוד שברשת רמי לוי הוא נמכר ב-4.90 ש"ח בלבד בממוצע, ברשת ויקטורי מצאנו אותו ב-11.30 ש"ח בממוצע.
פער גדול קיים גם בגבינה הלבה 5% של טרה 250 גרם. במעיין 2000 נמכרת הגבינה ב-2.90 ש"ח בלבד, הזול ביותר שמצאנו. ברשת יש חסד ב-4.50 ש"ח בממוצע. פער של 55%.
ראוי לציין את רשת רמי לוי. מתוך 9 מוצרים שנבדקו מדגמית - שלושה היו הזולים ביותר וגם בשאר המוצרים לא מצאנו מוצרים במחירים גבוהים. גם רשת מעיין 2000, אותה אנחנו לא סוקרים בדר"כ, הפתיעה אותנו לטובה. רשת ויקטורי, לעומת זאת, היא היקרה ביותר בממוצע.