המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2009

ארכיון כתבות 2009

תאריך: 25/11/2009

שנה לחוק הספאם
המועצה לצרכנות קוראת לציבור הצרכנים להילחם נגד דואר הזבל
 
ב-1 בדצמבר "נחגוג" שנה לתיקון לחוק התקשורת, האוסר משלוח פרסומת מסחרית במייל, בפקס, בהודעת SMS או באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, ללא אישור של הנמען.  מטרת החוק היא למגר את תופעת ההפצה ההמונית של פרסומות בלתי רצויות המכונה "ספאם" (או "דואר זבל") באמצעות רשת התקשורת. צרכן שקיבל דואר זבל יכול  לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק בסכום של עד   1000 ש"ח על כל מסר שנשלח, כפי שבית המשפט יקבע.

במועצה  מתקבלות  תלונות רבות המעידות על תופעה חדשה של "צלצול ניתוק"  מפרסמים מתקשרים אל  הצרכן ומנתקים את השיחה בטרם הספיק לענות. כשצרכנים  חוזרים אל המספר שממנו התקבלה השיחה, הם מקבלים הודעה מוקלטת של פרסומת או של שיווק מוצרים. מהתלונות עולה חשש כי מפרסמים עושים שימוש בשיטת הצלצול-ניתוק כדי לעקוף את החוק ועל חשבון הצרכן שחוזר למספר שנותק.

המועצה לצרכנות קוראת לציבור להפעיל את זכותו לתבוע פיצוי עונשי , ולשם כך לתעד כל הודעת זבל ולשלוח מכתב רשום למפרסם בדרישה להפסיק לשלוח פרסומות. טיפים כיצד למזער קבלת דואר זבל ולתבוע פיצוי, ניתן למצוא במדריך לצרכן באתר של המועצה לצרכנות – www.onsumers.org.il