המועצה > חדשות ועדכונים > חדשות המועצה > משבר נגיף הקורונה - הנחיות ועדכונים שוטפים
תאריך: 11/02/2020

מנכ"ל המועצה לצרכנות קורא לחברות התיירות לקחת אחריות על בריאות הציבור
אמנם קיימת המלצה לא לנסוע למדינות שכנות עם סין, אבל חברות התעופה וחברות הנסיעות לא מוכנות לבטל עסקות עבור מדינות אלו. הצרכנים מחכים להתערבות המדינה בנידון או להוצאת אזהרת מסע ולא רק להמלצה. צפו בכתבה בנושא כפי ששודרה בכאן 11

 


עם התפרצות וירוס הקורונה בסין, חברות תעופה, משרדי נסיעות וקבוצות של טיולים מאורגנים - חטפו מהלומה קשה. מדובר על עשרות אלפי לקוחות שרוצים לבטל את הטיול. הם שילמו ממיטב כספם סכום גבוב כדי ליהנות ועכשיו החופשה החלומית הופכת לסיוט.

 

חברות התעופה מאפשרות ללקוחות לבטל טיסות לסין ללא תשלום קנסות, אבל לגבי המדינות השכנות, על אף ההמלצה לא להתקרב אליהן - אין שום החזר ושום מידע. מעבר לאזהרת המסע לסין, נכון להיום קיימת המלצה בלבד לא לנסוע למדינות כמו תאילנד, יפן, קוריאה, מקאו, הפיליפינים ומדינות נוספות. אולם עבור טיסות וטיולים ליעדים אלו אין החזרים ואין יכולת לבטל או לדחות, אלא בהפסד מלא של התשלום. עשרות אלפי נוסעים המחזיקים הכרטיסים לא יודעים מה לעשות ומצפים שהחברות יאפשרו ביטול או שהמדינה תתערב, מה שלא קורה בינתיים.

 

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עופר מרום: "אנו מקבלים במועצה לצרכנות עשרות פניות מצרכנים המבקשים לבטל את הטיסות או הטיולים שאליהם נרשמו. גם החברות עצמן - חברות התעופה ומארגני הטיולים צריכים לדעת שגם הם אחריים על בריאות הציבור. מי שלא רכש את הביטוח לביטול נסיעה מסיבה כלשהי, אם הוא נמצא תוך 14 יום שיכול לבטל את הנסיעה ולשלם דמי ביטול של עד 100 ש"ח - מצויין. אם זה אזרח ותיק שעשה עסקת מכר מרחוק יש לו ארבעה חודשים לביטול העסקה ובלבד שאנחנו בתוך שבעה ימים לפני הטיסה".


צפו בכתבה בנושא כפי ששודרה בכאן 11: