המועצה לצרכנות: "הורי הילדים לא צריכים לממן את הגנים המפוקחים"
בדיון בועדת העבודה והרווחה בכנסת בנושא תשלום למעונות המפוקחים בזמן סגר אמרה נציגת המועצה לצרכנות: "משרד העבודה לא אוכף את ההנחיות שהוא עצמו פרסם ומאז הסגר הראשון קיבלנו למעלה מ-100 תלונות על גנים שלא מילאו אחר ההנחיות. ההורים הם לא חברת ביטוח ולא צריכים לממן עסקים שנמצאים במשבר"
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת קיימה דיון בנושא גביית תשלום מהורים במעונות יום ובמשפחתונים בגין ימי סגר וימי בידוד.
במהלך הסגר הראשון יצאה הנחיה ממשרד הרווחה בדבר איסור גביית תשלום מהורים על ידי מעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך בגין תקופה זו, שכן לא התקבל שירות. מנגד, בימי הסגר השני לא התקבלה כל התייחסות או הנחיה בנושא ומשכך, גבו מנהלי מעונות ומשפחתונים רבים מחיר מלא או חלקי מההורים, כל אחד על פי ראות עיניו. הדבר הקשה מאוד כלכלית על הורים וגם יצר אי ודאות גדולה נוכח השיח על אפשרות של סגר שלישי. עוד לדבריהם הורים שפנו לקבלת תשובות הועברו וטורטרו בין משרד המשפטים למשרד הרווחה ולא זכו לקבלן.
עו"ד אביטל פריזמנט בוטון מהמועצה לצרכנות אמרה בדיון: "משרד העבודה לא אוכף את ההנחיות שהוא עצמו פרסם עבור הגנים המפוקחים ומאז הסגר הראשון קיבלנו למעלה מ-100 תלונות על גנים שלא מילאו אחר ההנחיות. משרד המשפטים הוציא מתווה עבור הגנים הפרטיים אבל הוא לא מחייב ולהורים גם אין יכולת להשיג מידע כמו האם העובדים הוצאו לחל"ת או האם הגן קיבל מענקים מהמדינה ולכן הם שוב מופקרים להתמודד לבדם עם הגן. יש לנו כאב ואמפתיה לעוסקים אבל ההורים הם לא חברת ביטוח ולא צריכים לממן עסקים שנמצאים במשבר".
מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ טלי פלוסקוב אמרה: "לא יתכן שכל אחד עושה כרצונו, אנשים משלמים כסף על שירות שלא קיבלו ואתם עומדים כאן ואומרים 'זה לא שלנו'. המעונות המפוקחים הם תחת פיקוח ישיר של משרד העבודה והרווחה ואני דורשת שתיקחו אחריות ותגבשו בתוך שבוע החלטה מחייבת, אחידה לכולם, ותפיצו מסמך מחייב שיהיה בתוקף כל עוד המדינה נמצאת במשבר הקורונה".
לקריאה נוספת מתוך אתר הכנסת לחצו כאן >>
להנחיות לצרכנים לצורך הגשת תביעה נגד בעלי משפחתון / גן פרטי שהושבת בעקבות משבר הקורונה ומסרב להפסיק בגביית התשלומים לחצו כאן >>