המועצה > פרוייקטים > המחלקה לאכיפה אזרחית > פסקי דין בתביעות קטנות שנוסחו ע"י המועצה לצרכנות

חבס נ' הדס פתרונות סינון בע''מ - ליקויים חוזרים ונשנים במתקן לטיהור מים

 

ביהמ"ש קבע: הצרכנית איבדה אמון בבית העסק ולכן זכאית להשבת התמורה ולפיצוי

 

הצרכנית, שרכשה מתקן לטיהור מים, נאלצה להזמין טכנאי כל שלושה שבועות. השופט פסק כי בנסיבות אלה בהן איבדה התובעת אמון דרישתה לביטול העסקה ולפיצוי מוצדקת ופסק לזכותה פיצויים בגובה 3,000 ש"ח. כתב התביעה נוסח במח' אכיפה אזרחית במועצה לצרכנות

 

 

פסק דין התקבל לאחרונה, ביום 18.04.17, בו קיבל בית המשפט עמדת המועצה לצרכנות, לפיה בנסיבות בהן התגלו תקלות חוזרות ונשנות במתקן חשמלי וביתי לטיהור מים ובפרק זמן קצר יחסית, כי אז יש להכיר בכך שהצרכנית איבדה אמון בבית העסק ובמוצר שלו, ובנסיבות אלה זכאית היא לבטל את העסקה ולקבל בחזרה התמורה ששולמה בעבור רכישת המכשיר התקול.

 

התובעת רכשה מהנתבעת מכשיר למים קרים וחמים מתוצרת הנתבעת לאחר מסע שכנוע של נציג המכירות. שלושה ימים לאחר התקנת המכשיר, התגלתה תקלה במכשיר אשר אילצה את התובעת להזמין את אנשי השירות של הנתבעת. מסכת התקלות לא פסקהומידי שלושה שבועות עד חודש וחצי התגלתה מידי פעם תקלה במכשיר. השופט קבע כי אילו היה מדובר בתקלה שקוראת פעם בחצי שנה הדבר יכול לקראת, אך תקלות חוזרות ונשנות מלמדות על מכשיר פגום שסיפקה הנתבעת לתובעת. התובעת נתנה לנתבעת אפשרות לתקן את המכשיר כמה וכמה פעמים, אך כנראה שהדבר לא צלח. "בנסיבות אלו", קבע השופט, "בהן איבדה התובעת את האמון בנתבעת, סבור אני שדרישתה לבטל את העסקה הינה דרישה צודקת". 

 

מה שמיוחד בפסיקת ביהמ"ש בתיק זה, שעל אף שבית המשפט לא פירק בהתייחסותו מרכיבי הכספים שפסק לצרכנית, הוא קיבל עמדת המועצה לצרכנות במלואה וכל מרכיבי פרק הסעדים שבכתב התביעה, כך שבעצם פסק צרכנית בפועל השבה של התמורה בסך 2,484 ש"ח + פיצויים לדוגמה בסך 2,000 ₪ + פיצויים בגין טרחה ועוגמת נפש בסך 1,000 ₪; ובסכום כולל פסק לה סך של 5,484 ₪.

 

כתב התביעה נוסח על ידי עו"ד משה רוזנבלום והביא לתוצאה מיטבית ואינה מובנת מאליה לצרכנית שנגרם לה עוול גדול מהנתבעת, ממוצריה ומהתנהלותה כלפיה.

 

לצפיה בפסק הדין תק 7506-12-16 חבס נ' הדס פתרונות סינון בע''מ לחצו כאן >>

 


 

כתב תביעה לדוגמא

 

פסקי דין

 

 

מדריך תביעות קטנות

 

הסבר על התהליך

 

הגשת תלונה