חיפוש בפורום:
חיפוש מורחב
חזרה לפורום

חיוב שגוי מחברת נטוויז'ן שהתגלה בביקורת רואה החשבון
מחבר:אתגר (לשליחת דואר אלקטרוני)
תאריך:18/08/2016
שעה:15:42:09

שלום רב,
ראשית תודה על העזרה.
ברצוני להתייעץ עמכם בנוגע לדרך הפעולה המומלצת מול חברת נטוויז'ן, לאור המקרה הבא:

החברה אליה אני קשור, מנויה של חברת נטוויז'ן מעל ל10 שנים, לחברתנו יש עמדת מחשב אחת ובהתאמה תשתית וספק אינטרנט אחד.
בבדיקה שערך רואה החשבון לפעילות החברה (לגבי שנת 2015), עלה כי חברת נטוויזן חייבה אותנו, החל משנת 2010 באופן כפול עבור אותו המנוי, תוך שימוש באותה הרשאה להוראת קבע בנקאית, כלומר חיוב בעבור 2 מנויים (ואף הרבה יותר בהמשך) על אף שמדובר באותה תשתית עבור אותו המחשב.
הבעיה הלכה והחריפה בשנת 2013 שבה נוספו 6 מנויים נוספים לאותו חשבון במקום מנוי אחד (חשוב לציין בנקודה הזאת כי בתהליך הוספת המנויים הללו נפתחו 2 קודי לקוח שונים על אותו מנוי על אף כאמור שמדובר באותו מנוי - דבר שהיה צריך להדליק נורה אדומה לנציג שביצע זאת), כך שבפועל היו 8 ספקים במקביל עבור אותו מחשב.
בבדיקה שערכתי מול מוקד נטוויז'ן עולה כי כל המנויים הנ"ל מעולם לא היו פעילים, ובשיחה איתם העליתי את החשש שיתכן ומדובר בטעות או הונאה פנימית בתוך חברת נטוויז'ן, מכיוון שלא יתכן שאדם ירכוש 7 מנויים מיותרים לעמדת מחשב אחת ושבנוסף לא יעשה בהם שום שימוש אפילו לא פעם אחת. בבדיקה מול נציגת נטוויז'ן עולה כי שם המשתמש של אחד היוזרים (אילן) אינו מוכר בחברה ואף פעם לא היה עובד בשם הזה ושאר היוצרים הינם שם החברה באנגלית במספרים עוקבים של 1 עד 5. הנציגה ענתה לי כי ייתכן והנציג שחיבר את המנוי נתקל בבעיה או שעשה טעות וחשב שהמנוי לא הוקם בהצלחה ולכן הוא עשה זאת פעמים רבות, ולאור זאת נוצרו באופן מיותר 7 מנויים מיותרים, בנוסף היא אמרה לי שגם אם מדובר בטעות ואפילו הונאה של נציג שלהם, זאת הבעיה שלנו ושהדבר היחיד שהיא יכולה לעשות זה להפסיק את החיוב השגוי ושאין באפשרותה לזכות את חשבוננו.

כשניסיתי לקבל ממנה יותר פרטים, על תיעוד השיחה בהקמת 6 מנויים באותו היום, היא אומרת שאין לה את ההקלטה מכיוון שעברו כבר 3 שנים מאז אותו היום, ושאין תיעוד כתוב לפניה, פרט למספר אסמכתא שבה כתוב שהבעלים של החברה דיבר איתם ונתן הסכמה טלפונית, אך לא מופיע כאמור, שהוא ביקש 5 מנויים.
מכיוון שמדובר בעמדת מחשב אחת, הוסבר לי כי יתכן והפנייה לנטוויז'ן היתה בעניין שיפור תנאי השירות (מהירות גלישה/מחיר), אך יתכן ונעשתה טעות ובמקום לשנות את התנאים של המנוי הקיים הוקמו מנויים חדשים בצורה מיותרת.

הסיבה המרכזית לקושי באיתור החיוב השגוי היה שהתוכניות המיותרות שהתווספו היו עם מחיר נמוך במיוחד בשנה הראשונה והחל מהשנה השנייה הם צמחו בצורה דרמטית בכל שנה, כך שלא היה חשבון חריג ראשון שהיה מעיר את תשומת ליבנו.

סיבה שנייה היא שהחיוב נעשה עפ"י הוראת הקבע המקורית, שהיתה חיוב ישירות מהבנק ולא מכרטיס האשראי ולכן היה קשה יותר לאתר את הכפילות.

סכום החיובים העודפים (לאורך 6 השנים האחרונות מגיע לכ 15,300 ש"ח כולל מע"מ (כ 13,000 לפי מע"מ).

אשמח לקבל את עצתכם כיצד כדאי לפעול בנושא.

בתודה מראש,

אתגר
18/8/2016 15:42 אתגר חיוב שגוי מחברת נטוויז'ן שהתגלה בביקורת רואה החשבון
20/8/2016 20:22 המועצה לצרכנות    re:חיוב שגוי מחברת נטוויז'ן שהתגלה בביקורת רואה החשבון
21/8/2016 10:03 אתגר       re:re:חיוב שגוי מחברת נטוויז'ן שהתגלה בביקורת רואה החשבון
21/8/2016 10:03 אתגר       re:re:חיוב שגוי מחברת נטוויז'ן שהתגלה בביקורת רואה החשבון
21/8/2016 10:18 המועצה לצרכנות          re:re:חיוב שגוי מחברת נטוויז'ן שהתגלה בביקורת רואה החשבון
22/8/2016 14:07 אתגר             re:re:re:חיוב שגוי מחברת נטוויז'ן שהתגלה בביקורת רואה החשבון
22/8/2016 14:20 המועצה לצרכנות                re:re:re:חיוב שגוי מחברת נטוויז'ן שהתגלה בביקורת רואה החשבון