המועצה > חדשות ועדכונים > ניוזלטר- משחק הוגן

ניוזלטר- משחק הוגן

משחק הוגן - חדשות המועצה הישראלית לצרכנות - אוקטובר 2017

תביעה ייצוגית נגד אל-על, בדיקת מחירים בתי החולים ועוד
במסגרת הבקשה נטען כי אל על פגעה באופן מתמשך בצרכנים רבים כששגבתה דמי ביטול שלא כחוק על כרטיסי טיסה מאלפי צרכנים תוך גרימת נזק לקהל לקוחותיה והפרה את הוראות תקנות רישוי שירותי התעופה


להרשמה לניוזלטר לחצו כאן והשאירו את פרטיכם>>

Image

המועצה לצרכנות הגישה בקשה לתביעה ייצוגית כנגד חברת אל-על
במסגרת הבקשה נטען כי אל על פגעה באופן מתמשך בצרכנים רבים כששגבתה דמי ביטול שלא כחוק על כרטיסי טיסה מאלפי צרכנים תוך גרימת נזק לקהל לקוחותיה והפרה את הוראות תקנות רישוי שירותי התעופה

סיירי המועצה לצרכנות יצאו לבדוק את מחירי החניונים, מזון ושתיה במזנונים ושירותים נוספים. מהממצאים עולה כי המחירים לעיתים מופרזים ומנופחים. מנכ"ל המועצה לצרכנות: "אני קורא למשרד הבריאות ולמנהלי בתי החולים לפעול לכך כי מחיר המוצרים והשירותים יהיו סבירים והוגנים"

 
Image
 

במועצה לצרכנות מתקבלות פניות צרכנים שנדרשו לשלם כסף רב עבור השירות, תוך כדי חשש להטעיה וניצול תמימותם, על אף שהוא ניתן בחינם. מנכ"ל המועצה לצרכנות: "אנו ממליצים להיכנס אך ורק לאתר המופעל על ידי המדינה ולהימנע מלתת את פרטי כרטיס האשראי לנציגי החברות, הפונות לעיתים בצורה אגרסיבית"

 
Image
 

חוק הגנת הצרכן מגונן עלינו כצרכנים. מצאתם בסניף של רשת בין-לאומית תווית עם מחיר במט"ח, למשל, 30 יורו? אתם זכאים לשלם 30 שקל בלבד. לקריאה נוספת היכנסו לקישור בכתבה המצורפת שנעשתה בשיתוף המועצה לצרכנות

 
Image
 

זה נשמע כמו חלום נוצץ, כסף קל, רק לשבת מול המחשב. בכל מקום תמצאו הצעות מפתות לקורסים למסחר וירטואלי שכובש את ליבם של הישראלים. אלא שעשרות תלונות כבר התקבלו מצרכנים שטוענים שרומו, ואיבדו אלפי שקלים. מנכ"ל המועצה לצרכנות: "אנו רואים צרכנים רבים שנופלים להטעיות ולא מקבלים את התמורה כנדרש"

 
Image
 

צרכנית רכשה רובוט לניקוי חלונות בעלות 1,900 ש"ח וקיבלה הבטחה כי אם תהיה מרוצה - תוכל להחזיר את המוצר.  כשניסתה להחזירו עקב אי שביעות רצונה נתקלה בחומה בצורה והתכחשויות. רק לאחר התערבות המועצה לצרכנות, ולאחר דין ודברים ממושך עם החברה - בוטלה העסקה, כפי שהובטח לצרכנית מלכתחילה, וכספה הוחזר לה במלואו.

 
Image
 

צרכנית שהגיעה לנופש במלון של רשת גדולה וידועה נתקלה בשירות לקוי, יחס מזלזל ואי קיום הבטחות שסוכמו עימה מראש. על כן החליטה לעזוב את המלון עוד בטרם הסתיימה החופשה. לאחר פניית המועצה לצרכנות, הרשת התנצלה בפני הצרכנית וכחוויה מתקנת איפשרה לה להתארח במלון יוקרתי אחר של הרשת לבחירתה ובתאריך הנוח לה.

 
Image