המועצה > תלונות > מקבץ תלונות שטופלו בהצלחה > תלונות בנושא תיירות > מחיר החבילה פתאום קפץ, הלקוחה התחרטה וביקשה לבטל את העסקה

מחיר החבילה פתאום קפץ, הלקוחה התחרטה וביקשה לבטל את העסקה

תיאור המקרה:

לאחר שהתרשמה מעלון שיווקי, הזמינה ל' באמצעות הטלפון נופש לברצלונה הכולל:טיסה, מלון ושייט ל-7 לילות מחברת תיירות גדולה. עבור כל החבילה נדרשה לשלם סכום של 2,330$ לאדם, מתוכם 500$ מקדמה. למחרת התקשרה אליה סוכנת הנסיעות של החברה והודיעה לה שמחיר החבילה שונה וכעת עומד על סכום של 2,480$ לאדם, בנימוק שהייתה טעות טכנית בהזמנה המקורית. סוכנת הנסיעות לא גילתה לל' על זכותה לבטל את העסקה.


ל' אישרה את השינוי, אולם למחרת התחרטה ודרשה לבטל את העיסקה וזאת למעלה מ – 15 ימים לפני מועד הטיסה לחו"ל.


חברת התיירות סירבה לביטול העסקה ולהשבת דמי המקדמה ודרשה מל' לשלם דמי ביטול בשיעור של 50% מעלות הנופש, מכיוון שלטענתה לא ניתן לבטל את העסקה בתקופה של פחות מ – 30 יום לפני מועד קבלת השירות.
 

הטיפול בתלונה:

גב' ליאורה חקלאי מהמועצה הישראלית לצרכנות פנתה לחברת הנסיעות ודרשה ממנה לפעול לפי הוראות הדין:


לפי הוראות חוק הגנת הצרכן, הרי שבשיווק מרחוק חייב העוסק לגלות לצרכן פרטים בדבר זכות הצרכן לבטל את העסקה.


לעמדת המועצה, החברה פעלה בניגוד לדרישות החוק ולא גילתה לל' פרטים מהותיים בנוגע לעסקה.


במקרה של הזמנת חופשה, הרי שלצרכן יש זכות לבטל את העסקה עד 7 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מתן השירות. במקרה שלפנינו ל' עמדה במועדים ולכן ביטלה את העסקה כדין.


במקרה של ביטול כדין, על העוסק להחזיר לצרכן את הסכום ששולם על ידו בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול. העוסק יהיה רשאי לגבות דמי ביטול בשיעור של 5% מדמי התמורה או 100 ₪ לפי הנמוך.


התוצאה:

בעקבות פניית המועצה, חברת הנסיעות ביטלה את העסקה והשיבה לל' את המקדמה אשר שילמה.